شهربازی مدرن شهر گرگان احداث می‌شود

شهردار گرگان از احداث شهربازی مدرن این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه شهربازی مدرن شهر گرگان اظهار کرد: این سومین پروژه‌ای است که شهرداری گرگان امسال در دستور کار قرار داده و در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شهربازی انواع موضوعات تفریح و سرگرمی از جمله سورتمه، شهربازی روباز، وسایل بازی برای سنین مختلف، چرخ و فلک بزرگ به ارتفاع ۸۰ متر، شهربازی مسقف، رستوران‌های مختلف، کلبه‌های اقامتی، مسیر پیاده‌روی، پیست دوچرخه‌سواری و آمفی‌تئاتر روباز تعبیه و ساخته خواهد شد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: با توجه به شیب‌دار بودن محل اجرای این شهربازی، پله‌ها و رمپ‌های مختلف در طرح این شهربازی دیده شده که مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دادبود تاکید کرد: پیش‌بینی این است که برای اتمام این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه هزینه خواهد شد که ۲۰۰ میلیارد تومان را شهرداری از محل اعتبارات داخلی خودش تامین خواهد کرد و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز بخش خصوصی در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی اضافه کرد: پروژه بازار موزه بزرگ هفت شهر با بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی توسط شهرداری گرگان در محل سابق بازار هفتگی چهارشنبه بازار گرگان ساخته خواهد شد.

شهردار گرگان تصریح کرد: در این پروژه هفت بازار بزرگ ایران بازسازی خواهد شد و استخر، سالن نمایش، سالن‌های بازی، مرکز نگهداری کودکان، باغ کتاب، مسیر و پیست دوچرخه‌سواری، آبنمای موزیکال و سالن‌های ویژه کودکان ساخته خواهد شد.

دادبود تاکید کرد: اگر بتوانیم موافقت منابع طبیعی را اخذ کنیم می‌توانیم این پروژه را به شهربازی از طریق «تل‌استیج» متصل کنیم که به پروژه فاخر گردشگری ایران تبدیل خواهد شد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های شهرداری گرگان، فاز نخست پروژه شهربازی گرگان دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 410173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.