مرکز رشد اصفهان از شرکت‌های نوپا حمایت می‌کند

مدیر مرکز رشد ICT شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: مرکز رشد اصفهان از شرکت‌های نوپایی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، حمایت‌های متفاوت می‌کند.

محسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که مأموریت مرکز رشد، حمایت از شرکت‌های نوپا است، اظهار کرد: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مرکز رشد فناوری وجود دارد و از شرکت‌های نوپایی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: شرط لازم برای پذیرش در مرکز رشد این است که فعالیت شرکت‌ها در حوزه فناوری تعریف شده باشد، اما شرکت مذکور باید بتواند فناوری خود را تجاری کند.

مدیر مرکز رشد ICT شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با توضیح این که مرکز رشد به شرکت‌های کاغذی یک نفره خدمات ارائه نمی‌دهد، افزود: یکی دیگر از شرط‌های ارائه خدمات به شرکت‌های فناوری این است که آن شرکت یک تیم یا گروه باشد.

وی گفت: مرکز رشد در پنج محور شرکت‌ها را مورد حمایت و ارزیابی قرار می‌دهد که شامل محصول و فناوری شرکت‌ها، مادل کسب‌وکار، ساختار سازمان‌ها و تیم آن‌ها، بازار و مشتری و توفیقات تجاری است؛ شرکت‌ها موکلف هستند که خود را در این پنج محور تقویت کنند و مرکز هم حمایت‌های لازم را در این موارد از آن‌ها می‌کند.

شجاعی اضافه کرد: در مرکز رشد حدود ۱۹۰ شرکت وجود دارد که در دوره سه ساله مرکز رشد قرار دارند و حمایت‌های مالی جدی از شرکت‌ها در این دوره به عمل می‌آید. پیش از دوره مرکز رشد یک دوره مقدماتی رشد وجود دارد که عمده حمایت‌های این دوره بیشتر در زمینه مشاوره، آموزش و مواردی از این جنس است.

وی با تاکید بر این که در دوره مرکز رشد حدود ۶۰ میلیون اعتبار تحقیقاتی به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد، ادامه داد: علاوه بر آن حدود ۲۰ میلیون اعتبار خدماتی نیز به شرکت‌ها داده خواهد شد و اگر با استفاده از اعتبار تحقیقاتی بتوانند به فناوری مورد نظرشان دست پیدا کنند، حدود ۱۰۰ میلیون دیگر نیز به عنوان اعتبار نیمه صنعتی برای ورود به بازار به آن‌ها داده می‌شود.

کد خبر 410171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.