حمل‌ونقل سبز در راهگاه جدید کپنهاگ + عکس

پایتخت کشور دانمارک میزبان یک پل‌هوایی اعجاب‌انگیز است که در آن حمل‌ونقل سبز به عنوان عنصر اصلی تردد در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پل هوایی جدید کپنهاگ با طراحی منحصر به فرد خود علاوه بر زیبایی خاصی که برای چشم‌انداز شهری به وجود آورده است، حمل‌ونقل پاک را نیز برای شهروندان تضمین می‌کند.

این پل هوایی زیبا به طول ۲۲۵ متر و با ارتفاع ۹ متر از سطح زمین بر فراز یکی از پرترددترین بزرگراه‌های شهر قرار گرفته شده است و خط راه‌آهن پرسرعت کپنهاگ را به محله Ringsted وصل می‌کند.

در سراسر طول راهگاه سبز کپنهاگ پنجره‌های شیشه‌ای بزرگی تعبیه شده است که برای کاربران امکان تماشای چشم‌انداز زیبای اطراف را فراهم می‌آورد.

ساخت‌وساز این پل هوایی که در یک رقابت بین ۳۸ گروه معماری از سراسر جهان طراحی شد، کمتر از سه سال به طول انجامید و یکی از بهترین نمونه‌های معماری و مهندسی کشور دانمارک را رقم زد.

این راهگاه زیبا یک چشم‌انداز زیبا، یک ایستگاه قطار جدید، امکانات پیشرفته برای پارک و حمل‌ونقل و مسیری برای پیاده‌روی را در بر گرفته است.

پل عابر پیاده که به شش بخش تقسیم شده است، در پنل‌هایی با روکش آلومینیومی به مساحت ۴۸ هزار متر مربع احاطه شده است و به طور همزمان ظرفیت عبور تعداد هزار و ۸۰۰ نفر را دارد.

معماران به منظور تسهیل تردد تعداد هشت هزار عابر پیاده پیش‌بینی شده در طول روز و ایجاد تجربه‌ای شیرین برای آن‌ها، فضای داخلی پل را با تخته‌چوب‌هایی زیبا محصور و پنجره‌های شیشه‌ای بزرگی را بر دیواره‌های آن تعبیه کرده‌اند که به کاربران امکان تماشای چشم‌انداز زیبای اطراف را از ارتفاع بالا می‌دهد.

مردم در طول روز زمان زیادی را در رفت‌وآمدهای داخلی و خارج شهر صرف می‌کنند و به همین دلیل ایجاد فضاهای سبز و مطلوب می‌تواند از خستگی آن‌ها در حین تردد کاهش دهد. معماران پل هوایی کپنهاگ با در نظر گرفتن این اصل اساسی تلاش کردند مسیری با کیفیت بالا برای شهروندان پایتخت دانمارک احداث کنند تا آن‌ها را از ترافیک‌های سنگین شهری و آلودگی‌های هوا نجات دهند.

کد خبر 410165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.