ویروس کرونا به جشنواره برلین هم رحم نکرد

با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در چین، صنعت سینمای این کشور غرفه‌های خود را در بازار فیلم اروپا در جشنواره برلین ۲۰۲۰ لغو کرد.

به گزارش ایمنا، پیش بینی می‌شد بازار فیلم اروپا (EFM) امسال میزبان حضور رکوردشکن صنعت سینمای چین باشد اما با توجه به افزایش بحران جهانی مرتبط با شیوع ویروس کرونا و کشته شدن بیش از هزار نفر در چین، صنعت سینمای چین امسال و در هفتادمین جشنواره فیلم برلین غایب خواهد بود.

کمپانی‌های چینی که امسال قصد حضور در بازار فیلم اروپا (EFM) در جشنواره برلین را داشتند به سبب دشواری‌های ایجاد شده برای دریافت ویزا، گزینه دیگری به جز لغو سفرهای خود به آلمان نداشته‌اند.

«ماتیس ووتر نول» رئیس بازار فیلم اروپا نیز از لغو برنامه چتر سینمای چین که قرار بود برای اولین بار در این بازار سینمایی برگزار شود ابراز تأسف کرد و گفت بزرگترین کمپانی‌های چینی چون «Wanda Media» و «Alibaba Pictures» مجبور شده‌اند پروژه‌های خود را از بازار جشنواره کنار بگذراند.

بنا بر اعلام برنامه کامل هفتادمین جشنواره فیلم برلین، سینمای چین امسال هیچ فیلمی در بخش‌های رسمی جشنواره برلین ندارد اما کشورهایی چون هنگ کنگ و تایوان در جشنواره حضور دارند.

هفتادمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۲۰ فوریه تا اول مارس (یکم تا یازدهم اسفند) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 410151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.