میانه اما تهی در درون قاب عکاسی

"میانه تهی" نمایشگاه عکس صمد قربان زاده است که در گالری اکنون به نمایش درآمده و علاقه مندان می توانند از این عکس های تهی اما پر معنا دیدن کنند.

صمد قربان زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نام نمایشگاه اظهار کرد: " میانه تهی" عنوانی است دو سویه که هم به وسط و در معرض بودن و هم به تهی و خالی بودن اشاره دارد. همانند کاراکتر های موجود در آثار که اکثراً در میانه تصویر قرار گرفته‌اند، المان‌هایی که علیرغم در معرض بودنشان، موقعیتی تهی و خالی دارند.

وی افزود: بخش مهمی از این تهی و خالی بودن را می‌توان بخاطر شرایط و موقعیت فردی و حتی اجتماعی دانست. شرایطی که باعث می‌شود در یک آن هم از حسی در میانه بودن و هم تهی بودن برخوردار بود؛ تمام تلاش این تصاویر در رساندن همین دو مفهوم است. کاراکتر هایی در میانه تصویر در یک بی مکانی تبعید شده که به چیزی به جز تهی بودن اشاره‌ای ندارد.

این عکاس با اشاره به اینکه سعی براین است که از ابزارها به نحو مطلوب استفاده کنم، خاطر نشان کرد: ۸۰ الی ۹۰ درصد کارها از فتومونتاژ استفاده شده که در تاریخ عکاسی و تاریخ عکاسی ایران همواره وجود داشته ایده‌های اولیه را به سبک فتومونتاژ عکاسی می‌کنم درنهایت در نرم افزار فتوشاپ کنار هم می‌چینم و بحث فتومونتاژ شکل می‌گیرد.

کد خبر 410136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.