وقتی هیچ کس گردن نمی گیرد!

مگر چقدر مسئولیت پذیری انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال سخت است که هیچ کس مسئولیتش را بر عهده نمی‌گیرد؛ پس حالا سوال این است که مربی سابق خونه‌به‌خونه، چگونه به بر نیمکت تیم ملی ایران تکیه می‌زند؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، امثال خداد عزیزی حضور داشتند که طی سالیان متمادی فقط و فقط از کارلوس کی روش انتقاد می‌کردند؛ ولی حالا که از کی‌روش به ویلموتس رسیدیم و پس از آن فدراسیون فوتبال با یک حرکت رونالدویی گونه به راست نگاه کرد و پاس را به چپ داد (اکثر فدراسیون نشینان از حضور سرمربی ایرانی در رأس تیم ملی می‌گفتند، اما ناگهان اسکوچیچ انتخاب شد) خداداد عزیزی با ادبیاتی عامه پسند از طرفداران کی‌روش عذر خواهی می‌کند.

امثال خداد عزیزی‌ها به این نتیجه رسیدند که کی‌روش اگر اخلاق بد داشت، حداقل از نظر فنی خوب بود و کارنامه‌ای قابل دفاع داشت. کی‌روش همیشه با برانکو سر جنگ داشت، نگران مطالباتش بود و حداقل نگران تیم ملی و بازیکنان. اسم کی‌روش پرتغالی برای فوتبال ایران اعتبار بود، اما در مورد اسکوچیچ این داستان متفاوت است.

مهمترین اتفاقات دوران مربیگری اسکوچیچ به ملوان بندر انزلی و نفت آبادان ختم می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران از کی‌روش به ویلموتسِ با معرفت و از وی به اسکوچیچ رسید. فوتبال ایران چطور به این عظمت باشکوه رسید! اسکوچیچ خود نیز شاید سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران را در رویاهای شبانه اش نیز نمی‌دید.

هیچ‌کس انتخاب اسکوچیچ را گردن نمی‌گیرد و مشخص نیست اسکوچیچ با نظر چه کمیته و یا شخصی بر روی کار آمده است. منتقدان می‌گویند هیچ‌کس نمی‌خواهد مسئولیت را قبول کند تا اگر فردا روزی تیم ملی شکست خورد کسی به آن‌ها ایراد نگیرد!

کد خبر 410129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.