افزایش ۴۴ درصدی سرانه شهروندی در بودجه برف‌انبار

شهردار برف انبار گفت: سرانه هر شهروند در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۵۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در بودجه سال آینده این سرانه با افزایش ۴۴ درصدی به مبلغ ۷۴۳ هزار تومان رسیده است.

‌حمیدرضا شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ شهرداری برف انبار بر اساس رقم چهار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و بر طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها در لایحه بودجه باید نسبت اعتبارات جاری به عمرانی ۶۰ درصد به ۴۰ درصد باشد، اما این شهرداری از هزینه‌های جاری کسر و به اعتبارات عمرانی اضافه کرده است.

وی اضافه کرد: پس از تعدیل بودجه نسبت اعتبارات جاری به عمرانی ۳۴ به ۶۶ درصد برآورد شد که در نتیجه آن مبلغ قابل‌توجهی به سر فصل‌های عمرانی شهر افزوده شد و این مسئله نوید این را دارد که تلاش مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر، توسعه فعالیت‌های عمرانی در شهر است.

شهردار برف انبار با اشاره به سرفصل‌های بودجه امسال این شهرداری، خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ این شهرداری بر مبنای رقم دو میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان تنظیم و تصویب شده بود که تاکنون ۸۹ درصد از منابع مالی آن محقق شده است.

شریعتی‌نیا تاکید کرد: باتوجه به اینکه شهر برف انبار پنج هزار و ۳۸۲ نفر جمعیت دارد، سرانه هر شهروند از بودجه سال ۹۸ به مبلغ ۵۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده بود، اما در بودجه سال آینده این سرانه با افزایش ۴۴ درصدی به مبلغ ۷۴۳ هزار تومان رسیده است که امکان ارایه خدمات بیشتر و با کیفیت بهتر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به جزئیات و سرفصل‌های منابع درآمدی بودجه امسال این شهرداری، یادآور شد: در بودجه سال ۹۸ سهم عوارض و مالیات بر ارزش افزوده رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان و سهم صدور پروانه ساختمانی و عوارض ساختمان بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان است و باقی درآمد نیز باید از محل وصول سایر عوارضات و منابع دولتی تامین شود.

شهردار برف‌انبار با بیان اینکه برف انبار از شهرهای با آب و هوای سرد و موقعیت کوهستانی در غرب استان است، اظهار کرد: با افزایش برودت دما و بارش برف، عملیات برفروبی خیابان‌ها و معابر به طول یکصد کیلومتر توسط یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر انجام شده است، اما با توجه به مستهلک بودن ماشین‌آلات برف‌روبی، فرایند خدمات‌رسانی در این بخش با دشوار اجام می‌شود.

شریعتی‌نیا اضافه کرد: در جریان ۱۰ مرحله عملیات برفروبی که تاکنون در این شهر انجام شده است، حدود ۳۰ تن شن و نمک مصرف شده و این در حالی است که پاشیدن نمک و برف‌روبی با وسایل موجود، آسیب زیادی به آسفالت معابر شهری وارد می‌کند.

کد خبر 410118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.