احداث سالن مدیریت بحران جزیره خارگ

شهردار جزیره خارگ گفت: یکی از مشکلات دیرینه شهر خارگ که با توجه به شرایط خاص جزیره با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده در حال رفع شدن است احداث ساختمان مدیریت بحران (انبار آذوقه) است که با در نظرگیری اعتباری معادل ۹ میلیارد ریال با روند قابل قبولی سیر پیشرفت فیزیکی خود را دنبال می‌کند.

به گزارش ایمنا، عبدالحمید صفایی اظهار کرد: با توجه به بافت قدیمی شهر و مشکلات زیرساختی که از دیرباز گریبان‌گیر کالبد عمرانی شهر خارگ بوده است درصدد به‌کارگیری راهکارهای ریشه‌کن کردن این مشکلات برآمدیم.

وی تصریح کرد: علی‌رغم محدودیت‌های اقتصادی حاکم بر جامعه که به‌نوعی گریبان‌گیر تمامی سازمان‌ها است با همتی دو چندان به دنبال اجرای پروژه‌های مناسبی هستیم که خوشبختانه با اجرایی شدن برخی از آن‌ها شاهد توسعه کالبد شهری خارگ بودیم.

شهردار جزیره خارگ اضافه کرد: امیدواریم با استمرار روند اجرایی سایر پروژه‌ها در پایان سال ۹۸ و همچنین سال ۹۹، گام‌های مؤثری در راستای ارتقا و توسعه حوزه شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان شریف خارگ برداریم.

صفایی با اشاره به پروژه‌های سال ۹۸ مجموعه شهرداری گفت: پس از نشست‌های تخصصی متعدد و ارزیابی و بررسی نیازها و اولویت‌های شهری در سال جاری، نسبت به تعریف پروژه‌هایی درخور و شایسته شهر خارگ اقدام کردیم که بخشی از آن‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر نیز با روندی قابل‌قبول در حال انجام است.

وی ادامه داد: احداث ساختمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خارگ که پس از گذشت ۵۰ سال از تأسیس شهرداری خارگ با تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی افتتاح شد، گامی بزرگ در تحقق راهبردها و برنامه‌های مدون مجموعه شهرداری و شورا بود که به همشهریان تقدیم شد.

شهردار جزیره خارگ تصریح کرد: اخیراً نیز نماد نام جزیره خارگ رونمایی شد که مورد اقبال ویژه اهالی جزیره قرار گرفت، اعتبار در نظر گرفته‌شده برای این پروژه ۶۵۰ میلیون بوده است.

صفایی تصریح کرد: شهرداری خارگ با رویکردی محله‌محور بهسازی اساسی معابر و محلات شهر را در دستور کار خود قرارداد که نتیجه آن‌ها پروژه اجرای کانال دفع آب‌های سطحی خیابان چاه قندی بااعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون، سنگفرش و کانال دفع آب‌های سطحی بن‌بست شقایق با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال و کانال دفع آب‌های سطحی کوچه شهید اسکندری با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های مجموعه شهرداری در سال جاری خاطرنشان کرد: پروژه محوطه‌سازی در پارک ساحلی با اجرای آلاچیق‌ها که پروژه‌ای درخور و زیبنده شهر خارگ خواهد بود با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در دست احداث است.

صفایی ادامه داد: قطار ریلی - برقی نیز خدمتی است که به تازگی با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال به مجموعه پارک ساحلی اضافه شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات دیرینه شهر خارگ که با توجه به شرایط خاص جزیره با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده در حال رفع شدن است احداث ساختمان مدیریت بحران (انبار آذوقه) است که با در نظرگیری اعتباری معادل ۹ میلیارد ریال با روند قابل قبولی سیر پیشرفت فیزیکی خود را دنبال می‌کند.

شهردار جزیره خارگ تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در حوزه زیباسازی انجام‌شده و اقبال شهروندان را نیز به دنبال داشته است می‌توان به پروژه روشنایی خط ساحلی و همچنین چراغ‌های دفنی معابر سطح شهر با تخصیص اعتبار هشت میلیارد ریال اشاره کرد.

صفایی افزود: نصب المان ماشین‌های قدیمی، نصب تابلوهای نام‌گذاری معابر سطح شهر، اجرای آسفالت خیابان معلم، اجرای آسفالت خیابان بوستان معلم، گل‌کاری مستمر معابر سطح شهر انتشار فراخوان و برگزاری مسابقه طراحی مجتمع فرهنگی آموزشی و طراحی میدان اصلی شهر و بدنه تجاری پیرامونی و برگزاری جشن‌ها و مراسم در اعیاد و مناسبت‌ها از دیگر خدمات اجراشده توسط شهرداری در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: نصب و جانمایی تابلوهای مزین به تمثال شهدای والامقام جزیره خارک، نصب و جانمایی المان سیمرغ در پارک سیمرغ، برگزاری نخستین جشنواره موسیقی بنادر و جزایر ایران از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری در راستای تحقق برنامه‌های راهبردی این مجموعه بوده است که امید است مورد رضایت شهروندان گرامی قرار گیرد.

شهردار جزیره خارگ اظهار کرد: به‌زودی پروژه بزرگ و شاخص پارک آبی گردشگری جزیره خارگ نیز در دستور این مجموعه قرار می‌گیرد که اجرای شایسته آن می‌تواند خدمتی ماندگار را برای شهروندان شریف خارگ رقم بزند.

منبع: مهر

کد خبر 410116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.