۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
حمل‌ونقل برقی توسعه می‌یابد

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمل‌ونقل عمومی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی شهرها است و معمولاً مدیران شهرهای بزرگ دنیا تلاش می‌کنند حمل و نقلی پیشرفته مدرن داشته باشند.

برقی شدن حمل‌ونقل عمومی با همین هدف، توسط ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود. یکی از ماموریت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشارکت در طرح‌هایی است که به تحول و توسعه یافتگی صنعت حمل‌ونقل در کشور منجر شود.

در همین راستا نیز این ستاد در یک همکاری مشترک با پژوهشگاه نیرو اقدام به ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی کرده است. این همکاری دو جانبه که ذیل یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک صورت می‌گیرد، با هدف تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل‌ونقل پیشرفته و ارتقای این سیستم، با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور اجرایی خواهد شد.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب، گفت: ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌ها و ایده پردازان این حوزه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

به گفته منطقی، با حمایت وزارت نیرو و اجرای تفاهم‌نامه زیرساخت‌های لازم برای احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی فراهم خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: با توجه به کارهای ریشه‌ای که در وزارت نیرو و مجموعه پژوهشگاه نیرو انجام شده، به‌ نظر می‌رسد زیرساخت‌ها جامع و کامل دیده شده و مسیرموفقی خواهد داشت. این ستاد هم در مسیری که در پیش گرفته شده و در هر جا که لازم است تسریعی در کار باشد، حمایت کرده و در کنار پژوهشگاه خواهد بود.

کد خبر 410113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.