افزایش قیمت زمین در روستاها باعث افزایش نرخ مسکن شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت زمین در روستاهای شرق اصفهان باعث افزایش قیمت مسکن شده و خانه دار شدن را برای جوانان این روستاها تبدیل به آرزو کرده است.

ناهید تاج‌الدین در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات مسکن در شهرستان‌های کوچک گفت: متأسفانه به دلیل بی مبالاتی بنیاد مسکن در روستاهای شرق اصفهان و عدم تفکیک زمین‌های در تملک آن، دهیاری‌ها با محدودیت زمین مواجه شده‌اند و همین مسئله قیمت زمین را در روستاها به شدت بالابرده است.

وی افزود: افزایش قیمت زمین در روستاهای شرق اصفهان باعث افزایش قیمت مسکن شده و خانه دار شدن را برای جوانان این روستاها تبدیل به آرزو کرده است.

نمایند مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمامی مزایده‌هایی که بعضاً برای فروش زمین در روستاها برگزار شده، به دلیل بالا بودن قیمت این زمین‌ها، شاهد ناکامی جوانان در تأمین مسکن هستیم.

تاج‌الدین تصریح کرد: انگیزه‌های شغلی باعث مهاجرت بی رویه از روستا به شهر اصفهان شده و وای به روزی که به این انگیزه‌ها، بی مسکنی نیز افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: حتماً در این خصوص تذکرات لازم را به وزیر راه و شهرسازی خواهم داد. توسعه روستایی با سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت ایجاد نمی‌شود و باید به آن با دید بسته‌ای انگیزشی شامل مسکن و اشتغال نگاه کرد.

کد خبر 410105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.