رفتار رانندگان، مهمترین عامل در بروز تخلف عبور از چراغ راهنمایی است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: رانندگان در داخل یلوباکس (خط کشی‌های زرد) تقاطع‌ها باید به حرکت خود ادامه دهند چون توقف خودرو در تقاطع باعث ایجاد گره در آن تقاطع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اصغر آدی بیگ با اشاره به ممنوعیت هرگونه توقف در میادین طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، اظهار کرد: توجه نکردن به چراغ زرد و یا سرعت زیاد هنگام رسیدن به تقاطع به خصوص در تقاطع‌های هوشمند ( SCATS ) علت اصلی وقوع تخلف توقف در حریم یلوباکس است.

وی ادامه داد: طراحی تقاطع‌های هوشمند (SCATS) به گونه‌ای است که موجب عدم تطابق زمان ایستادن خودرو در چهارراه با حجم ترافیک می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: اگر رانندگان سرعت مجاز را رعایت نکنند در هنگام ورود به حریم تقاطع با چراغ قرمز مواجه می‌شوند که موجب اعمال قانون و ایجاد گره‌های ترافیکی برای تمامی مسیرها می‌شود.

آدی‌بیگ افزود: توصیه ما به تمامی رانندگان، توقف نکردن در حریم یلوباکس به هر دلیل است و هر چند چراغ زرد قبل از ورود به حریم به منزله چراغ قرمز است و باید پشت خط ایست توقف کنیم، اما پس از ورود به حریم هر چه سریع‌تر باید از این حریم خارج شویم.

کد خبر 410081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.