الدحیل ۲- پرسپولیس ۰/ کابوس اشتباهات فردی در شب گلزنی سوپر ماریو

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس ایران با شکست دو گله مقابل الدحیل قطر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس ایران و الدحیل قطر در چارچوب هفته اول لیگ قهرمانان آسیا مقابل یکدیگر صف آرایی کردند، که این مصاف با نتیجه ۰-۲ به سود الدحیل به پایان رسید.

ورزشگاه: عبدالله بن خلیفه

تماشاگر: دو هزار نفر

داور: عزیز عظیموف

اخطار:
مادیبو دقیقه ۴۴
ماریو مانژوکیچ دقیقه ۸۲

ترکیب پرسپولیس ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، محمد نادری، محسن ربیع خواه (امید عالیشاه از دقیقه ۸۱)، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی (کریستین اوساگونا از دقیقه ۴۵)، بشار رسن، وحید امیری، علی علیپور (آنتونی استوکس از دقیقه ۶۴)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب الدحیل: کلود امین، محمد موسی، مهدی بن عطیه، سلطان البریک (محمد عماد از دقیقه ۹۳)، احمد یاسر، هان کوانگ سونگ (خالد محمد از دقیقه ۸۳)، عاصم مادیبو، کریم بوضیاف، ماریو مانژوکیچ، معز علی، ادمیلسون جونیور

سرمربی: ولید رکراکی

شرح بازی:
پرسپولیس سفید پوش که به امید کسب امتیاز به قطر آمده بوده بود کار را دفاعی و در نیمه خودی آغاز کرد، نتیجه این بازی دفاع فرصت سازی الدحیل روی غفلت مدافعین پرسپولیس که منجر به گل اول صدرنشین لیگ قطر شد.
بعد از گل ماریو مانژوکیچ، الدحیل از شدت حملات خود کم کرد، اما اشتباه دوباره بازیکنان پرسپولیس و این بار مهدی ترابی بار دیگر مهاجمان الدحیل را در موقعیت گلزنی قرارداد که مهاجم قرمز پوشان میدان از این فرصت به خوبی استفاده کرد تا اختلاف بیش از پیش شود.

بعد از زدن دو گل در دقایق ابتدایی توسط صدرنشین لیگ قطر، الدحیل به وضوح عقب کشید تا بتواند نتیجه خود را حفظ کند، نتیجه این بازی دفاعی حملات کم تعداد پرسپولیس ایران بود، البته این حملات بدون زهر راه به جایی نبرد.
بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از بازی پرسپولیس ایران مالک بازی شد، اما این مالکیت موجب ایجاد موقعیت برای بازیکنان پرسپولیس نشد و در مقابل الدحیل با ضد حملات خطرناک خود پرسپولیس را تهدید کرد، که حملات دو تیم تا پایان نیمه اول راه به جایی نبرد تا این نیمه با برتری دو گله الدحیل به پایان رسید.
نیمه دوم با برتری نسبی پرسپولیس آغاز شد و سفیدپوشان با وجود اوساگونا از آغاز نیمه دوم در ترکیب تیم یحیی بیش از پیش جلو کشید تا دوباره چشم الدحیل به ضدحملات باشد.
هرچه زمان بازی رو به پایان رفت الدحیل بیشتر به فاز عمومی رفت و در سمت مقابل با اضافه شدن استوکس، پرسپولیس بیش از پیش به ۱۸ قدم الدحیل نزدیک شد، اما حملات گاه و بیگاه نماینده ایران راه به جایی نبرد تا امیدهای ایرانی‌ها رفته رفته به یأس تبدیل شود.
پرسپولیس ایران در دقایق پایانی نیز کار به جایی نبرد و حتی در صحنه‌هایی حملاتی را نیز به نزدیک دروازه خود می‌دید، اما هیچ کدام از حملات دو تیم در دقایق پایانی نتیجه را دستخوش تغییر نکرد تا مصاف سرنشینان لیگ ایران و قطر با پیروزی الدحیل به پایان رسید.

شرح گل:
ماریو مانژوکیچ دقیقه ۵: معز علی توپ مرده مانژوکیچ را در لب خط عرضی زمین به دست آورد و با سانتر خود ماریو مانژوکیچ را در موقعیت گلزنی قرارداد که مهاجم کروات قطری‌ها با ضربه سر خود دروازه بیرانوند را باز کرد.

ادمیلسون جونیور دقیقه ۱۳: ضربه سر اشتباه مهدی ترابی به سمت دروازه خودی با پاس هافبک الدحیل همراه شد تا ادمیلسون در موقعیت تک به تک قرار گرفت تا مهاجم زرشکی پوشان الدحیل اختلاف را دو برابر کند.

لحظات حساس:

دقیقه ۹: سانتر مهدی ترابی روی دروازه الدحیل با ضربه محمد نادری همراه شد که با واکنش خوب دروازبان الدحیل این توپ دفع شد که توپ بلاک شده نیز بار دیگر با شوت شجاع خلیل زاده راهی دروازه الدحیل شد که کلود امین بار دیگر سرخ‌ها را ناکام گذاشت.

دقیقه ۱۶: شوت قدرتمند مهدی ترابی از بیرون محوطه بعد از برخورد با مدافع قطری‌ها به کرنر رفت.

دقیقه ۳۹: سانتر ادمیلسون روی توپ برگشتی از کرنر به سمت دروازه بیرانوند رفت که توپ ناگهانی مهاجم الدحیل با اختلاف بسیار اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: سانتر وحید امیری از سمت راست دفاع الدحیل روی سر استوکس نشست، اما ضربه سر مهاجم ایرلندی سفیدپوشان با اختلاف اندک از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: ضربه ایستگاهی الدحیل توسط معز علی از کنار دروازه بیرانوند با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: شوت سرکش مادیبو از بیرون محوطه با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰: ضربه سر وحید امیری در دقایق پایانی با اختلاف بسیار کم نسبت به تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۵+۹۰: شوت سرکش آنتونی استوکس با واکنش زیبای کلود امین راهی کرنر شد.

بهترین بازیکن: معز علی با حضور مؤثر خود در حمله و نقش مثبت در میانه زمین و گلسازی روی گل دوم مسابقه بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

کد خبر 410070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.