چرا کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند؟

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد که ویروس کرونا تا به حال هیچ کودک زیر هشت سال را مبتلا نکرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان نشان داده است کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و سرطان هستند، بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. قربانیان این بیماری معمولاً بالای ۴۰ سال داشته و درصد زیادی از آن‌ها از قبل، به بیماری‌های عفونی و قلبی عروقی مبتلا بودند. این موضوع نشان می‌دهد سیستم ایمنی بدن این افراد ضعیف بوده و توانایی مقابله با ویروس کرونا را نداشته است.

تا کنون هیچ کودک زیر هشت سال به این بیماری مبتلا نشده و کوچک‌ترین فرد مبتلا ۱۴ سال داشته است. دستگاه ایمنی ذاتی (Innate immune system) که نخستین سطح محافظتی بدن محسوب می‌شود، شامل یاخته‌هایی می‌شود که عوامل بیماری را در بدن پیدا کرده و نابود می‌کند. به گفته محققان این سیستم در بدن کودکان قوی‌تر است و با افزایش سن قدرت آن کم می‌شود. به همین دلیل کودکان بیشتر از بزرگسالان، آماده مقابله با عفونت‌ها و ویروس‌ها هستند و در صورت ابتلا به بیماری‌های عفونتی، فقط به علائم خفیف آن مبتلا می‌شوند.

در مورد بیماری سارس در سال ۲۰۰۲ نیز اتفاق مشابهی افتاد و هیچ کودکی قربانی این ویروس نشد. علاوه بر این، محققان معتقد هستند احتمال فوت بزرگسالان به دلیل بیماری آبله مرغان، ۲۵ برابر بیشتر از کودکان است. در مورد بیماری آنفلوآنزا نیز این موضوع صدق می‌کند، به طوری که آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در میان بزرگسالان، ۱۰ برابر بیشتر از کودکان است.

البته این موضوع باعث نمی‌شود که توصیه‌های مراقبتی در مورد کودکان را اعمال نکنیم، بلکه بهتر است تمام نکات بهداشتی درباره کودکان همانند بزرگسالان رعایت شود. در واقع ممکن است کودکان نیز به بیماری کرونا مبتلا شوند، اما از آنجایی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها قوی است، فقط علائم جزئی آن را تجربه خواهند کرد.

نکته قابل توجه اینکه ممکن است کودکان بدون بروز هیچ گونه علائمی به بیماری کرونا مبتلا شوند، حتی در این صورت نیز امکان انتقال آن به دیگران وجود دارد، اما اطمینان کامل از این موضوع نیازمند مطالعات بیشتری است.

کد خبر 410061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهری IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    0 0
    کودکان به علت واکسیناسیون دوره نو زادی از مبتلا شدن به کرونا مصون هستند شاید یکی از واکسن ها داروی کرونا باشد