آنچه آقایان باید در انتخاب کت و شلوار بدانند

همه آقایان در کمد خود حداقل یک دست کت و شلوار دارند، حتی آن‌هایی که استایلی اسپرت و کژوال دارند و کمتر به سراغ پوشش‌های کلاسیک می‌روند. خرید کت و شلوار یکی از سخت‌ترین خریدها است که معمولاً هم خریدار و هم فروشنده را خسته می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای آنکه در هنگام خرید کت و شلوار از انتخاب خود راضی باشید و خریدی مناسب و استاندارد داشته باشید، لازم است به نکاتی توجه کنید که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

کت مهم‌تر است یا شلوار؟

هنگام خرید کت و شلوار، اول به سراغ کت بروید. اگر شلوار به تن شما خوب است، دلیلی بر خوش پوش بودن کت نیست. تنگ و گشاد کردن شلوار به مراتب آسان‌تر از تغییر اندازه‌های شلوار است و این نکته مهمی است که باعث می‌شود اول به کت دقت کنید.

سرشانه‌ها مهم‌ترین قسمت کت هستند که باید بی عیب باشند. حواستان باشد سرشانه‌ها کشیدگی، افتادگی و یا چین و چروک نداشته باشند. امکان تغییر دراندازه های قسمت‌های دیگر مثل قد آستین یا قد کت وجود دارد، اما تغییر در سرشانه به راحتی امکان پذیر نیست و گاهی اوقات به هیچ وجه نمی‌توان آن را تغییر داد.

معمولاً آستین کت جایی تمام می‌شود که دست شروع می‌شود. پیراهن هم باید نیم تا یک و نیم سانتیمتر از آستین کت بیرون باشد.

هرچه تعداد دکمه‌های کت کمتر باشد، رسمی‌تر است و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند. هرچه دکمه‌های کت بیشتر باشد، کت‌ها نیمه رسمی می‌شوند.

کت‌های دو دکمه برای مردان کوتاه قد و کت‌های سه دکمه یا بیشتر برای قد بلندها مناسب هستند. کت‌هایی که دو ردیف دکمه دارند برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه‌ها را بیشتر نشان می‌دهند.

کت و شلوارهای مناسب برای اندام‌های مختلف

اگر قد بالا تنه آقایان نسبت به پایین تنه کوتاه‌تر باشد، باید کت‌هایی با یقه باز و برگردان و یقه بلند و باریک بپوشند. اگر پاهای کوتاهی دارید، کت‌های کوتاه ار برای شما مناسب‌تر است، کت‌های کوتاه پاهای شما را کوتاه‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند. کوتاه قدها باید از پوشیدن شلوار با پاچه‌های پاکتی هم پرهیز کنند.

اگر لاغر هستید، کت و شلواری با پارچه براق یا چهارخانه درشت بپوشید. آقایان چاق بهتر است کت و شلوارهایی با رنگ‌های تیره و مات بپوشید. کت‌های چاک دار به ویژه دو چاک، برای افراد درشت هیکل مناسب نیستند چون این چاک‌ها جلب توجه می‌کند و درشت بودن هیکل بیشتر به چشم می‌آید.

برش‌های راسته کت، یعنی یعنی کت‌هایی که برش آنها از زیر بغل تا نزدیک ران راسته است، برای مردان با اندام و بالا تنه درشت مناسب‌تر است.

کوتاه قدها نباید کت و شلوار با رنگ متضاد و متفاوت بپوشند، برای این دسته از آقایان استایل مونوکروم یا کت و شلوار یک رنگ مناسب‌تر است. پارچه‌های راه راه هم انتخاب مناسبی برای کوتاه قدهاست.

کد خبر 410042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.