برگزاری دوره آموزش مدیریت پسماند برای دانش‌آموزان سمنانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از برگزاری دوره آموزشی ویژه دانش‌آموزان این شهر خبر داد.

حمیدرضا پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در مدارس ابتدایی شهر سمنان از ۱۸ آبان ماه آغاز و تاکنون ۱۸ هزار و ۱۱۹ دانش‌آموز در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۹ هزار و ۴۱ نفر دانش‌آموز دختر و ۹ هزار و ۷۸ نفر دانش‌آموز پسر بودند که در ۶۹ مرکز آموزشی ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح، عنوان کرد: نقش آموزش در میان کودکان نقشی کارآمد است و با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانیم گام مهمی در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست برداریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان ادامه داد: قصد داریم تا با ادامه برگزاری این دوره‌های آموزشی دانش‌آموزان را به عنوان همیار طبیعت و پیام‌آور پاکیزگی و حافظان محیط زیست در خانه و شهر تربیت کنیم.

پیوندی خاطرنشان کرد: آموزش با تکرار و تمرین و الگوبرداری مناسب از والدین ثمربخش خواهد بود، بنابراین امید است همشهریان سمنانی با تفکیک زباله از مبدأ و انتقال بموقع پسماندهای خانگی به خارج از منزل مدیریت شهری را یاری کنند.

وی همچنین از آغاز طرح آموزش مدیریت سبز در ادارات و نهادهای شهر سمنان خبر داد و اظهار کرد: طبق بند "ز" ماده ۳۸ و بند "پ" ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران_مصوب ۱۳۹۵، دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا نسبت به اجرای قانون مدیریت سبز در ادارات و ارگان‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان اضافه کرد: بخشی از این قانون شامل الزام به تفکیک زباله و جداسازی پسماندها به سه دسته پسماند تر، کاغذ و سایر پسماندها، جداسازی و تحویل آن‌ها به شهرداری یا سازمان مدیریت پسماند و دریافت گواهی مدیریت پسماند است.

وی افزود: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با استناد به این قانون برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان ادارات و ارگان‌ها در قالب طرح "مدیریت سبز" اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان تصریح کرد: موفقیت در اجرای بخش مهمی از رسالت‌های قانونی مدیریت شهری مشروط به همکاری شهروندان است، بنابراین لازم است آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود.

پیوندی تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان آمادگی دارد کارشناسان خود را به همه ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و محلات جهت برگزاری دوره‌های آموزشی اعزام کند.

کد خبر 410033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.