فاصله بودجه بین جنوب و شمال شهر باید کاهش پیدا کند

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: فاصله بودجه مناطق کم برخوردار و پر برخوردار به کمترین فاصله رسیده و این روند باید ادامه پیدا کند و حتی برعکس شود.

به گزارش ایمنا، مجید فراهانی با حضور در جشن انقلاب مسجدالرضا منطقه ۱۶ تهران، با اشاره به اهمیت مناطق جنوبی پایتخت اظهار کرد: سال‌ها در مناطق جنوبی زندگی کرده‌ام و با گوشت و پوست و استخوان می‌دانم باید فاصله تاریخی شمال و جنوب شهر را کاهش داد. چرا اغلب پروژه‌های مهم شهری اعم از بزرگراه‌ها، تونل‌ها، امکانات گردشگری و… در شمال شهر شکل گرفته و این فاصله طبقاتی ایجاد شده است؟

وی افزود: متأسفانه مدیریت شهری به این موضوع توجه نداشته است. به همین دلیل یکی از اصلی ترین کارهایی که از دو سال پیش انجام شده تغییر توازن بین بودجه در مناطق مختلف بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای پنجم در پی کاهش این فاصله طبقاتی است، تصریح کرد: هنگامی که در شورای پنجم حضور پیدا کردیم ملاحظه شد که بودجه منطقه ۱ چهار برابر بودجه منطقه ۱۹ است. استدلال این بود که در طول سال‌ها به دلیل درآمد بیشتر وجود داشته است. اصطلاحاً تغییر کاربری، فروش تراکم و سایر درآمدهای شهرداری از آنجا می‌آید بنابراین بودجه این مناطق باید بیشتر باشد.

وی اضافه کرد: این امر به رسمیت شناختن فاصله طبقاتی و عدم عدالت است. باید به جای بیشتر رسیدگی شود که در طول سال‌ها عقب نگه داشته شده‌اند. این مناطق عقب نیفتاده‌اند، عقب نگه داشته شده‌اند و اگر این مسیر ادامه یابد این فاصله غیر عادلانه کاهش پیدا نمی‌کند.

فراهانی خاطرنشان کرد: این کاهش فاصله یک شبه قابل رفع نیست و امروزه مفتخریم که فاصله بودجه مناطق کم برخوردار و پر برخوردار به کمترین فاصله رسیده و این روند باید ادامه پیدا کند و حتی برعکس شود.

کد خبر 410032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.