صرفه‌جویی در مصرف گاز برای تامین نیاز نیروگاه‌های اصفهان ضروری است

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: اکنون در مناطق مختلف فشار گاز مشکلی ندارد ولی با سردتر شدن هوا در همه بخش های تجاری، اداری، صنعتی و خانگی باید در مصرف گاز صرفه جویی شود تا بتوان گاز مورد نیاز نیروگاه‌های اصفهان را تامین کرد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما، اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف گاز در بخش‌های مختلف اداری و خانگی ضروری است زیرا نیروگاههای اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی کنند و باید گاز مورد نیاز این بخش را تأمین کرد.

وی با بیان اینکه برای تأمین گاز نیروگاه‌ها محدودیت مصرف برای دیگر صنایع اعمال شده است، افزود: صنایع باید گاز کمتری مصرف کنند و تا گذر جبهه هوای سرد صرفه جویی ها باید ادامه پیدا کند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی طی بخشنامه‌ای که ابلاغ کردیم به رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد) ملزم شده‌اند و روشن کردن وسایل گرمایشی نیم ساعت قبل از آغاز کار اداری و خاموش کردن آن یک ساعت پیش از پایان کار اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی و برقی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاه‌های گاز سوز استاندارد، ساماندهی موتورخانه و رفع نقص سیستم‌ها برای کنترل آلودگی هوا از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

وی همچنین بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق تاکید کرد و گفت: کاهش ۲۰ درصد در مصرف برق سیستم‌ها سبب می‌شود که در این زمینه مشکلی نداشته باشیم؛ از این رو کاهش روشنایی در پارک‌ها، معابر، واحدهای اداری، صنعتی، اصناف و مساجد و استفاده از لامپ‌های کم مصرف و استفاده از نور خورشید ضروری است.

شیشه فروش گفت: اکنون در مناطق مختلف فشار گاز مشکلی ندارد ولی با سردتر شدن هوا در همه بخش های تجاری، اداری، صنعتی و خانگی باید در مصرف گاز صرفه جویی شود تا بتوان گاز مورد نیاز نیروگاه‌های اصفهان را تامین کرد.

کد خبر 410013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.