میوه تنظیم بازار شب عید آماده توزیع است

سخنگوی تنظیم بازار کشور گفت: برای رفاه حال شهروندان ساعت کار مراکز عرضه در ایام پایانی سال افزایش خواهد یافت و میوه تنظیم بازار (سیب و پرتقال) ایام پایانی سال تأمین وآماده توزیع است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا کلامی، درباره ویژه برنامه‌های ایام پایانی سال ۱۳۹۸ از تدوین دستورالعمل نظارتی ایام پایان سال خبر داد و اظهار کرد: به منظور تنظیم بازار شب عید، تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، برگزاری حراج و فروش فوق‌العاده و تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام پایانی سال و عید نوروز در دستور کار قرار گرفته است؛ این در حالی است که هماهنگی‌های لازم با واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی برای حضور حداکثری در نمایشگاه‌ها صورت گرفته و در کنار آن، برای تأمین مایحتاج مردم در بخش کالاهای اساسی، عرضه ذخایر کالاهای اساسی و ضروری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس گزارش رئیس اتاق اصناف ایران در کارگروه تنظیم بازار، برنامه فروش فوق‌العاده در اکثر استان‌ها مصوب شده و مکان و زمان اجرای نمایشگاه‌ها مشخص شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: محور اصلی کار روی فروش فوق‌العاده به مفهوم عرضه کالا با تخفیف بوده که در این راستا، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم نیز قرار است در همه استان‌ها برگزار شود؛ در عین حال، برگزاری نمایشگاه‌ها در هفت نقطه شهر تهران اعم از حکمیه، بوستان ارم، بوستان ولایت، مصلای تهران، فرهنگسرای خاوران و بوستان گفتگو طراحی و برنامه‌ریزی شده و به موازات آن، تاکنون برگزاری ۳۷ نمایشگاه در سایر استان‌های کشور مورد توافق قرار گرفته و در حال تدارک و اقدامات اجرایی است.

وی تصریح کرد: اقلام و مایحتاج ضروری مشمول حفظ تعادل و کنترل قیمت‌ها در بازار ایام پایانی سال تعیین شده که بر این اساس، اقلام پروتئینی اعم از گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ، اقلام اساسی و مواد غذایی اعم از نان، برنج، روغن نباتی، شکر، حبوبات، ماکارونی و رب گوجه فرنگی، پوشاک، کیف و کفش، لبنیات شامل شیر، پنیر، کره و ماست، شیرینی‌جات، خشکبار و آجیل، میوه شامل سیب و پرتقال، مواد شوینده و بهداشتی، تایر خودرو و روغن موتور و نیز سوخت نظیر بنزین، گازوئیل و کپسول گاز مایع تحت نظارت قرار دارد.

وی افزود: در خصوص توزیع میوه و تره بار در ایام پایانی سال با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندان از طریق عرضه محصولات تازه، باکیفیت، قیمت مناسب و کنترل‌های بهداشتی تمهیداتی صورت گرفته است.

کلامی با بیان اینکه خدمات انبارها و سردخانه‌ها، ارائه خدمات خبازی‌ها و خشکشویی و قالیشویی نیز مورد نظارت قرار می‌گیرد، گفت: تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها بسته به استان از ۱۰ لغایت ۲۵ اسفند ماه متفاوت خواهد بود و در تهران از نیمه اسفندماه آغاز خواهد شد.

کد خبر 410005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.