حوادث ترافیکی علت بسیاری از مرگ‌ومیر کودکان است   

آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی علت بسیاری از مرگ و میرها و معلولیت‌های کودکان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت استان اصفهان، کودکان به شیوه‌های مختلفی دچار حوادث ترافیکی می‌شوند، آنها ممکن است عابر پیاده، دوچرخه سوار، ترک نشین موتورسیکلت یا به صورت کودکان درون خودرو در معرض ترمز ناگهانی قرار بگیرند و با سایر وسایل نقلیه تصادف ایجاد شود.

در کشورهای پردرآمد بیشترین خطر متوجه کودکان دبستانی است، خطری که به هنگام پیاده شدن از سرویس مدرسه آنها را تهدید می‌کند و در کشورهای با درآمد متوسط و کم درآمد اتوبوس‌های غیرایمن در تصادفات کودکان نقش عمده‌ای دارند؛ مقابله با حوادث ترافیکی نباید موجب نادیده گرفتن ارزش تحرک و استقلال کودکان برای رشد آن‌ها شود.

مرگ ناشی از حادثه ترافیکی

مرگی که در حین تصادف یا در عرض ۳۰ روز پس از تصادف با وسیله‌ای که قابلیت انتقال افراد یا اجناس را از جایی به جایی دیگر دارد، اتفاق افتاده باشد، مرگ ناشی از حادثه ترافیکی محسوب می‌شود.

نجات یافتگان از حوادث ترافیکی ممکن است دچار عوارضی شوند، بررسی‌ها نشان می‌دهد به ازای هر یک کودکی که در نتیجه حوادث رانندگی فوت می‌کند، ۲۵۴ کودک به علت حادثه ترافیکی به بیمارستان مراجعه می‌کنند و ۴ کودک با معلولیت‌های دائمی مرخص می‌شوند، حوادث ترافیکی یکی از پنج علت اصلی ناتوانی کودکان است، به طوری که اکثر قربانیان بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از تصادف نیز دچار نقص در عملکرد جسمی می شوند.

کودکان در پی تصادفات جاده‌ای دچار برخی از اختلالات روانی نظیر ترس، استرس بعد از حادثه می‌شوند و همچنین ممکن است احساس انزوا کنند، حتی کودکانی که بطور مستقیم در تصادف دخیل نبوده و تنها یکی از والدین و سرپرستان خود را از دست داده‌اند ممکن است با اختلالات روانی بلندمدت روبرو شوند.

عوامل خطرساز حوادث ترافیکی کودکان

محیط جاده‌ها متناسب با بزرگسالان ساخته می‌شود و وقتی کودکان وارد آن می‌شود خطرات زیادی متوجه آنها است، دوچرخه سواری بدون کلاه ایمنی مناسب و دوچرخه سواری در مسیر پر تردد و خطرناک، عدم استفاده از کمربند در کودکان، کمبود و نبود اقدامات درمانی فوری از قبیل فقدان سرویس کمک‌های اولیه، سوار کردن کودکان بر ترک موتور یا صندلی جلو اتومبیل بدون استفاده از صندلی ایمن از جمله عوامل خطرساز حوادث ترافیکی برای کودکان است.

کد خبر 410001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.