آماده باش ۵۰ نفر از نیروهای شهرداری رضوانشهر

شهردار رضوانشهر از آماده‌باش ۵۰ نفر از نیروهای شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث ناشی از بارش برف خبر داد.

مازیار صفائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری رضوانشهر پس از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران با لغو مرخصی همه نیروها و بهره‌گیری از همه امکانات و ماشین‌آلات از روزهای گذشته در حالت آماده‌باش کامل برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش برف است و برای نیروهای عملیاتی شهرداری لباس‌های گرم به ویژه بادگیر و چکمه تهیه شده است.

شهردار رضوانشهر گفت: برف روب‌ها بر روی ماشین‌آلات سنگین نصب شده است و چهار دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر اجاره‌ای، یک دستگاه بیل بکهو متعلق به شهرداری و دو دستگاه بکهو اجاره‌ای و یک دستگاه بابکت در زمان بارش برف در مسیرهای مختلف شهر آماده خدمت‌رسانی است.

صفائی ادامه داد: درختان پر خطر در آبان‌ماه امسال شاخه‌زنی شده است و هنگام بارش و نشست برف روی شاخه‌های درختان، آن‌ها را پاک‌سازی و از آسیب احتمالی به آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی گفت: حدود ۴۰۰ کیسه نمک و بیش از ۲۰۰ کیسه شن آماده شده است و با توجه به کوهستانی نبودن رضوانشهر و اینکه نیاز به جانمایی کیسه‌های نمک و شن در سطح شهر نیست، این مواد در محوطه شهرداری دپو و در صورت نیاز استفاده می‌شود.

شهردار رضوانشهر تاکید کرد: شهرداری رضوانشهر تلاش می‌کند تا در زمان بارش برف با باز نگه داشتن معابر اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی و محل‌های خرید، زمینه آرامش و نشاط هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کند.

صفایی گفت: شهرداری رضوانشهر برای اسکان افراد بی‌خانمان گرمخانه ندارد، اما پنج واحد آپارتمان تک خوابه برای اسکان اضطراری آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه تماس ۱۳۷ و تلفن‌های گویای شهرداری رضوانشهر برای پاسخگویی شبانه‌روزی به شهروندان آمادگی دارد.

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 409999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.