موفقیت زنان در مدیریت شهری تونس امیدوارکننده است

شهردار تهران موفقیت زنان در عالی‌ترین سطوح حکمروایی محلی تونس را دلگرم‌کننده و امیدوارکننده دانست و گفت: این موضوع نشان بازگشت سریع آرامش به کشور تونس است.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی که برای شرکت در مجمع جهانی شهری در رأس هیئتی به ابوظبی سفر کرده، در حاشیه این رخداد بین‌المللی با سعاد بن عبدالرحیم شهردار تونس دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تحسین تونس برای گذران دوران سخت پس اانقلاب، از حضور پررنگ زنان در نظام مدیریت این شهر ابراز خوشحالی کرد.

حناچی افزود: موفقیت زنان در عالی‌ترین سطوح حکمروایی محلی علاوه بر دلگرم‌کننده و امیدوارکننده بودن، نشان بازگشت سریع آرامش به کشور تونس است.

عبدالرحیم، شهردار تونس نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد تا تهران و تونس بتوانند به بهترین شکل تجربیات و دانش خود را در اختیار هم بگذارند.

انتقال تجربیات در زمینه‌های توسعه حمل و نقل عمومی به کابل

حناچی همچنین در حاشیه مجمع جهانی شهری با احمد ذاکی، شهردار کابل دیدار کرد.

وی در این دیدار از آمادگی شهرداری تهران مبنی بر همکاری و انتقال تجربیات در زمینه‌های توسعه حمل و نقل عمومی به کابل سخن گفت.

حناچی تاکید کرد: تهران می‌تواند دانش لازم برای ساخت خطوط زیرزمینی حمل و نقل شهری را در اختیار کابل بگذارد.

ذاکی نیز تاکید کرد که تهران در حوزه‌های بسیاری می‌تواند برای کابل چراغ راه باشد و شهر او نیازمند تجربیات تهران به‌ویژه در مورد توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

مجمع جهانی شهری که توسط برنامه سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، از ۸ تا ۱۳ فوریه (۱۹ تا ۲۴ بهمن ماه) ادامه خواهد داشت و شهردار تهران و هیأت همراه تا ۲۱ بهمن در این مجمع حضور خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، این مجمع با هدف به اشتراک‌گذاری تجربیات مدیریت شهری با شرکت مدیرانی از تمام جهان برگزار می‌شود.

کد خبر 409986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.