زامبی ها در شهر؛ فرار چند مبتلا به کرونا از قرنطینه

به دام افتادن کلاهبردار فراری در اصفهان، تجاوز به زن همسایه در تهران، زلزله در گلستان و فرار چند مبتلا به کرونا از قرنطینه در هنگ کنگ عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پلیس هنگ کنگ در جستجوی تعدادی از مسافرانی است که از محلی که برای قرنطینه آن‌ها در به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته شده بود، گریخته‌اند.

تدابیر قرنطینه از روز شنبه هفته جاری به اجرا گذاشته شده است و همه مسافرانی که از چین وارد این منطقه شوند، تحت قرنطینه اجباری قرار می‌گیرند.

از آن زمان تاکنون ۹ نفر از محل‌هایی که برای قرنطینه اعلام شده است گریخته‌اند و پلیس تعدادی را شناسایی کرده و بازگردانده است، اما دستکم دو نفر از این افراد هنوز متواری هستند.

پیش از این دولت هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تدابیر قرنطینه که از روز شنبه برای ۱۴ روز به اجرا گذاشته شده است، اجباری است و کسانی که آن را نقض کنند باید تا ۶ ماه حبس شده و جریمه نقدی به ارزش ۳ هزار دلار پرداخت کنند.

این گزارش حاکی است، نیروهای پلیس هنگ کنگ جستجوی گسترده را برای یافتن فراریان از قرنطینه آغاز کرده‌اند.

در مجموع از روز شنبه یکهزار و ۱۹۳ نفر در قرنطینه هستند که از جمع آن‌ها یکهزار و ۶۶ نفر هنگ کنگی و مابقی غیرمحلی هستند. بیشتر این افراد در منازل خود قرنطینه شده‌اند و ده‌ها نفر نیز در هتل‌ها و مراکز دولتی ویژه نگهداری می‌شوند.

شمار افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده و ۹۱۰ نفر نیز فوت کرده‌اند. مبتلایان هنگ کنگ ۳۸ نفر هستند و وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد ۲۷ تبعه خارجی هم به کرونا آلوده شده‌اند که دو نفر از آن‌ها شامل یک تبعه آمریکایی و یک ژاپنی فوت کرده‌اند.

انگلستان هم امروز کرونا را یک ویروس و تهدید خطرناک برای این کشور اعلام کرد.

استان خوبی مرکز چین و کانون شیوع کرونا اکنون درحال مبارزه سخت با این ویروس است. امروز ۹۷ نفر دیگر بر شمار کشته‌ها افزوده شد که ۹۱ نفر از این استان بوده‌اند. تاکنون یکهزار و ۸۰۰ نفر در سراسر این استان درمان شده‌اند.

به دام افتادن کلاهبردار فراری در اصفهان

کلاهبرداری که با استفاده از اطلاعات افراد از آنها سرقت‌های میلیاردی می‌کرد در سمیرم استان اصفهان دستگیر شد.

سرهنگ "سهراب قرقانی" فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: در پی وصول شکوایه‌هایی مبنی بر کلاهبرداری شخصی با هویت معلوم از شهروندان و متواری شدن او، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان سمیرم قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد این شخص با فریب دادن برخی شهروندان وبدست آوردن اعتماد آنان و ارائه چک‌های بلامحل اموالی را خریداری و متواری می‌شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در دیگر استان‌های کشور نیز از مردم کلاهبرداری کرده بیان داشت: این فرد در یک پرونده ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از شهروندی کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ قرقانی ادامه داد: فرد مورد نظر که از کلاهبرداران حرفه‌ای بود مستمرا در حال تغییر مکان و تغییر ظاهر بود که کشف مخفیگاه او بسیارسخت بود.

وی اظهار کرد: سرانجام مأموران پلیس امنیت عمومی و کارآگاهان سخت کوش آگاهی شهرستان سمیرم آخرین مخفیگاه متهم را شناسایی و در تاریکی شب او را دستگیر کردند.

قرقانی تصریح کرد: فرد دستگیر شده تاکنون به ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۴ شهروند اعتراف کرده و پرونده او برای روشن شدن دیگر ابعاد مفتوح است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم تاکید کرد: با توجه به اینکه وی با استفاده از روش اعتماد سازی اقدام به خرید و فروش کالا و صدور چک بلا محل می‌کرده لازم است شهروندان محترم کلیه معاملات خود را از طریق بنگاه‌های معاملاتی معتبر و با شناخت کافی از طرفین انجام دهند و اگر از فردی به این شیوه کلاهبرداری شده می‌تواند به پلیس آگاهی شهرستان سمیرم مراجعه کند.

رقص مختلط زنان و مردان در ۳ رستوران سرشناس تهران

مدیران ۳ رستوران معروف در تهران به دلیل رقص زن و مرد در آنها بازداشت شدند.

دادسرای جرایم امنیت اخلاقی پس از دریافت گزارش‌های مردمی، با شناسایی عوامل خاطی در ٣ رستوران فردوسی، شبستان و دیوان، مبنی بر فراهم ساختن فضای این رستوران‌ها به جهت اختلاط و رقص زن و مرد، نسبت به بازداشت آنان و پلمب این اماکن مبادرت کرد.

زلزله در گلستان

زلزله‌ای به وسعت ۴/۲ ریشتر در گلستان به وقوع پیوست. مردم با احساس این زلزله از ترس خانه‌هایشان را ترک کردند.

ساعت ۱۰ و ۱۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر نقاط مختلف استان گلستان را لرزاند.

براساس گزارش مؤسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۲۱ کیلومتری علی‌آبادکتول، ۲۳ کیلومتری فاضل‌آباد و ۲۶ کیلومتری امیریه سمنان به وقوع پیوست.

از خسارات احتمالی چیزی گزارش نشده است.

زلزله شدید علی‌آباد گلستان در شاهرود هم احساس شد.

تجاوز به زن همسایه در تهران

مرد افیونی شبانه وارد خانه زن همسایه شد و وی را آزار داد.

اوایل آذر ماه امسال زن جوانی به نام عاطفه به همراه شوهرش به پلیس آگاهی رفت و از مرد همسایه که مرتکب جنایتی سیاه شده و وی را آزار داده بود شکایت کرد.

این زن گفت: من و همسرم در خانه‌ای حیاط دار در جنوب تهران ساکن هستیم.شوهرم شب کار است و بعضی شب‌ها به خانه نمی‌آید. شب گذشته همسرم در خانه نبود و من خواب بودم که با صدایی از خواب پریدم و ناباورانه مرد همسایه مان به نام سیروس را دیدم که از حیاط وارد خانه ما شد.او حال طبیعی نداشت و من از دیدن او شوکه شده بودم و می‌خواستم فریاد بزنم که او دهانم را گرفت و بدون توجه به التماس‌هایم مرا آزار داد.

این زن ادامه داد: سیروس سال‌هاست که در همسایگی ما زندگی می‌کند و با شوهرم رفاقت دارد. من از او شاکی هستم.

به دنبال اظهارات این زن وی به پزشکی قانونی معرفی شد.وقتی پزشکی قانونی آزار و اذیت این زن را تأیید کرد مرد همسایه ردیابی و بازداشت شد.

سیروس که به شیشه معتاد است به مأموران گفت: یک هفته بود که ساقی محله مان مواد مخدر جدیدی به من می‌داد که پس از مصرف مواد مخدر جدید حالم بد می‌شد. من حال طبیعی نداشتم و منگ بودم و متوجه رفتار خودم نبودم. من چیزی از آزار زن همسایه به خاطر ندارم. فقط یادم هست که از روی دیوار خانه به پایین پریدم و وارد خانه همسایه شدم اما نمی دانم چطور زن همسایه را آزار داده‌ام.

در حالی که تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه داشت مشخص شد سیروس سابقه دار است و ۱۴ سال قبل به اتهام دست داشتن در یک قتل بازداشت شده بود.

وی در این زمینه نیز به مأموران گفت: ۱۴ سال قبل وقتی ۲۰ ساله بودم با چند نفر از دوستانم در یک دعوای ناموسی شرکت کردم اما دوستانم پسر جوان را با ضربه‌های چاقو زدند و او را کشتند ولی من هیچ ضربه‌ای به او نزدم. به همین دلیل هم از اتهام دست داشتن در قتل تبرئه شدم.

وی ادامه داد: ماجرای دستگیری ام و اتهام شرکت در قتل، تأثیر بدی در روحیه‌ام گذاشته بود و به افسردگی مبتلا شده بودم. به همین دلیل پس از مدتی به موادمخدر پناه بردم و به دام اعتیاد افتادم. بعد از آن بود که زندگی ام سیاه شد. من همه فکرم تهیه و مصرف مواد مخدر بود تا اینکه آخرین بار از ساقی محل، مواد مخدر جدیدی گرفتم که حالم را دگرگون کرد.

به دنبال اظهارات مرد معتاد، پرونده وی به اتهام تجاوز به عنف به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا وی به زودی محاکمه شود.قرار است وی به اتهام ورود به عنف نیز در دادگاه کیفری ۲ استان تهران از خود دفاع کند.

کد خبر 409978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.