شرایط فعلی برای اصلاح طلبان تازگی ندارد/ اصلاح طلبان هیچ‌گاه انتخابات را تحریم نکرده اند

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: به جز یک نفر هیچکدام از کاندیداهای اصلاح طلب در اصفهان تأیید صلاحیت نشدند؛ البته چنین مواردی برای اصلاح طلبان تازگی نداشته و در انتخابات گذشته نیز با چنین شرایطی مواجه شده بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ناظم زاده شامگاه امروز (سه شنبه ۲۱ بهمن ماه) در نشست خبری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان اظهار کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ستاد انتخاباتی خود را به ریاست کمال جلال‌الدینی تشکیل داد؛ زیرا انگیزه اصلاح طلبان شرکت در انتخابات بود؛ همان‌طوری که اصلاح طلبان در تهران نیز از ماه پیش برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده شدند.

وی افزود: جلسات متعددی برگزار شد و افراد به پیشنهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان در انتخابات ثبت نام کردند تمامی آنها در بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی نتایج مطلوبی به دست آوردند اما در مرحله دوم تأیید صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت، انتظار نمی‌رفت هیچکدام از کاندیداهای اصلاح طلب در اصفهان صلاحیتشان تأیید نشود.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ادامه داد: افرادی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که تمامی شاخص‌های اصلاح طلبی را داشتند اما پس از بررسی صلاحیت‌ها به جز یک نفر هیچکدام از کاندیداهای اصلاح طلب در اصفهان تأیید صلاحیت نشدند؛ البته چنین مواردی برای اصلاح طلبان تازگی نداشته و در انتخابات گذشته نیز با چنین شرایطی مواجه شده بودند.

ناظم زاده تاکید کرد: طبق مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان، تصمیم بر این شد که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها از کاندیداهای شاخص اصلاح طلب در بدنه اصلاحات حمایت شود نه ضرورتاً از کسانی که در جبهه‌های دیگر عضویت دارند و مستقل هستند؛ بنابراین طبق این مصوبه تنها کاندیدای شاخص اصلاح طلبان اصفهان ناهید تاج‌الدین خواهد بود که طبیعتاً با یک نفر قادر به ارائه لیست نیستیم.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان در سال ۹۴ یک فهرست پنج نفره ارائه کردند که متشکل از همه اقشار جامعه بود، اما در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان با این شرایط مواجه نیستند؛ بنابراین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان فهرست انتخاباتی ارائه نمی‌کند اما بنا بر شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم این تصمیم اقتضا بود؛ این تصمیم برای همه دوره‌ها نبوده و مبنی بر تحریم نیست، زیرا اصلاح طلبان هیچ زمانی انتخابات را تحریم نکردند.

ناظم زاده خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ضمن اینکه از فهرست یا شخصی حمایت نمی‌کند، در جلسه آخر خود مصوب کرد، احزاب می‌توانند از کاندیدای شاخص تأیید صلاحیت شده یعنی ناهید تاج‌الدین حمایت کنند؛ در شهرستان‌ها نیز بر اساس شرایط خاص نحوه شرکت در انتخابات بر عهده شوراهای هماهنگی شهرستان‌ها گذاشته شده است؛ گرچه در شهرستان‌ها نیز کاندیدای اصلاح طلب شاخصی تأیید صلاحیت نشده است.

وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت اصولگرایان از عدم ارائه لیست توسط اصلاح طلبان به عنوان تحریم خاموش نام می‌برند، گفت: در هیچ انتخاباتی تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان مطرح نبوده و همیشه مردم را به شرکت در انتخابات فراخوانده‌اند و همیشه در زمانی که میزان مشارکت نیز پایین بوده، در انتخابات شرکت کرده‌اند.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان ادامه داد: حتی در مواقعی که با اقبال اندک جامعه روبرو شده‌اند، هیچ‌گاه در خواست عدم مشارکت در انتخابات را مطرح نکردند؛ همانگونه که در شرایط فعلی، شورای عالی اصلاح‌طلبان به صورت شفاف بیان می‌کند تصمیمی بر تحریم انتخابات ندارد و هیچیک از نهادهای اجماع ساز و احزاب اصلاح طلب تحریم انتخابات را مطرح نکرده‌اند؛ اما فهرستی انتخاباتی که شامل اشخاص شاخص باشد حق هر جناحی است که اصلاح طلبان از آن محروم شده‌اند.

ناظم زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا که پرسید با توجه به اعلام حزب کارگزاران برای انتشار لیست مستقل در تهران، آیا این اتفاق در اصفهان نیز خواهد افتاد، اظهار کرد: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان بنا بر این شد که احزاب از کاندیدای شاخص اصلاح طلب مورد نظر خود حمایت کنند. با توجه به اینکه خانم تاج‌الدین عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران هستند، فکر می‌کنم حزب کارگزاران از ایشان حمایت کند و ما نیز برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وی افزود: مردم فهیم کشور به خوبی به صلاح خود آگاه هستند و فردی را انتخاب می‌کنند که بتواند به عنوان نماینده مردم اصفهان مورد اعتماد باشد. ضرورتاً همه آدم‌های خوب اصلاح طلب نیستند؛ اما یک جبهه سیاسی حق دارد اعلام کند کسانی را در لیست خود قرار می‌دهد که بتواند از آنها مطالبه گری کند و این تنها با امضای یک میثاق نامه عملی نمی‌شود.

وی افزود: سیاست ایران در حال گذار است و امیدواریم در آینده و در بزنگاه‌های بعدی حداقل‌های لازم را برای شرکت در انتخابات به دست آوریم. خوشبختانه جریان رقیب در حال حاضر ۳ لیست قوی ارائه کرده که برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدوارم بتوانند انتظارات مردم را برآورده کنند. تلاش همه جناح سیاسی این است که اوضاع کشور را بهبود ببخشند.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان خاطرنشان کرد: ناهید تاج‌الدین برای همه اصلاح طلبان اصفهان عملکرد قابل دفاعی از خود به جای گذاشته است. اصلاح طلبان همواره وی را ستایش می‌کنند، زیرا بر آرمان‌های اصلاح طلبی خود همواره استوار بوده و پاسخگوی اصلاح طلبان و مردم غیر سیاسی بوده است؛ همان‌طوری که همیشه گوش شنوای جامعه کارگری و مردم شرق اصفهان بوده و هیچوقت مردم اصفهان را رها نکرد و عملکرد مطلوبی را به جای گذاشت. امیدواریم که ایشان یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی باشد.

کد خبر 409973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.