الشرطه عراق ۱ - استقلال ایران ۱/ هدر رفتن دو امتیاز و مصدومیت نیمار استقلال

استقلال در روزی که بازی نسبتا خوبی ارائه داد، نتوانست حریف عراقی خود را شکست دهد و با این تیم به تساوی یک بر یک رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر امروز - دوشنبه ۲۱ بهمن ماه - استقلال در اربیل به مصاف الشرطه عراق رفت که این بازی در پایان برنده نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته اول دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ - گروه A

دیدار تیم‌های الشرطه عراق و استقلال ایران

ورزشگاه: فرانسوا حریری (اربیل)

تماشاگر: حدود ۲۰ هزار نفر

گل‌ها: حسام کاظم (دقیقه ۲۳ – گل به خودی برای استقلال) - علی فائز (دقیقه ۴۷ - از روی نقطه پنالتی برای الشرطه)

اخطار: آرش رضاوند (دقیقه ۲ - استقلال)

اخراج: -

الشرطه عراق: احمد باسل- فیصل جاسم- علی فائز- حسام کاظم- ولید سالم سعد عبدالامیر- محمد مزهر- نبیل صباح- مازن فیاض (دقیقه ۸۶- دیگو کالدرون) - علی یوسف (دقیقه ۸۹- جونیور ماپوکو) - علاء عبدالزهراء

سرمربی: الکساندر ایلیچ

استقلال ایران: سید حسین حسینی – محمد دانشگر – نیکولای بورودوف- شاهین طاهرخانی (دقیقه ۸۳- زکریای مراد) - وریا غفوری- علی کریمی- مسعود ریگی- آرش رضاوند- مهدی قائدی (دقیقه ۳۴ - مرتضی تبریزی) - امیرارسلان مطهری

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: احمد فیصل (اردن)

شرح بازی:

استقلال بازی را هجومی آغاز کرد اما در همان دقایق ابتدایی میزبان بازی را در اختیار گرفت و سعی در ایجاد موقعیت روی دروازه آبی‌پوشان کرد. آن‌ها بیشتر توپ را به سمت چپ دفاع استقلال و مازن فیاض می‌رساندند تا او با ارسال‌های بلند مهاجمان این تیم را صاحب توپ کند تا آن‌ها با سرزنی برای استقلال خطرآفرین شوند. مدافعین استقلال اما با هوشمندی و قامت بلندی که داشتند باعث شدند تا نماینده عراق نتواند نتیجه‌ای از حملات خود ببرد.

دقیقه ۲۳ و برخلاف جریان بازی استقلال روی کار خوب تیمی، مدافعین حریف را به اشتباه انداختند تا حسام کاظم دروازه خودی را باز کند و پس از این گل شاگردان مجیدی عقب نشستند و به دفاع پرداختند. دقیقه ۳۴ مهدی قائدی دچار آسیب دیدگی و با چشمانی اشک‌بار جای خود را به مرتضی تبریزی داد. مصدومیتی که احتمالاً او را چند هفته‌ای از میادین دور کند و خط آتش استقلال را در یکی پرتراکم‌ترین بازه‌های سال تنها دچار دردسر کند. به نظر می‌رسید او در لحظه خروج به این موضوع اشاره کرد که آسیب دیدگی او از ناحیه همسترینگ است.

نیمه دوم برای رقیب عراقی طوفانی شد و در همان دقیقه اول موفق به گرفتن یک پنالتی از شاهین طاهرخوانی شدند. علی فائز دروازه استقلال را باز کرد تا بازی را به تساوی کشیده‌باشد. در ادامه استقلالی‌ها جلو کشیدند تا با هر سه امتیاز اربیل را ترک کردند اما هرچه زدند راه به جایی نبرد تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد. بازیکنان الشرطه نیز که به یک امتیاز از حریف ایرانی خود راضی بودند، دست به وقت کشی زدند و تنها چندین حمله نه چندان خطرناک روی دروازه حسینی داشتند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه۲۳ - استقلال) - میلاد زکی‌پور به خوبی روی کار ترکیبی استقلال صاحب توپ شد و ارسال تند و تیزی را روی دروازه الشرطه فرستاد و حسام کاظم به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد تا آبی‌های ایرانی در حالی که تحت تأثیر فشار حریف عراقی بودند، یک بر صفر پیش بیافتند.

۱-۱ (دقیقه۴۷ - الشرطه) - علی فائز از روی نقطه پنالتی پشت توپ ایستاد و توپ را خلاف جهت حرکت سید حسین حسینی توپ را به گوشه دروازه استقلال فرستاد تا بازی به تساوی برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- بر روی تعلل خط دفاعی استقلال، نبیل صباح مهاجم الشرطه صاحب موقعیت شوت‌زنی شد که توپ را با قدرت به سمت دروازه آبی‌پوشان روانه کرد که سید حسین حسینی آن را دفع کرد.

دقیقه ۴۶- در ابتدای نیمه دوم، علی یوسف در دفاع استقلال صاحب توپ شد که شاهین طاهرخانی او را با خطا متوقف کرد و احمد فیصل نقطه پنالتی را به سود الشرطه نشان داد.

دقیقه ۶۵- بر روی دفع ناقص مدافعین الشرطه میلاد زکی‌پور در محوطه هجده قدم این تیم ضربه‌ای را به توپ زد که از دقت کافی برخوردار نبود و به آرامی از کنار دروازه احمد باسل به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱- بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند تا توپ در محوطه جریمه به دستان کاپیتان الشرطه برخورد کرده و داور باید خطای پنالتی به سود تیم‌شان می‌گرفته اما داور اردنی چنین اعتقادی نداشت.

دقیقه ۸۲- قطع پاس بازیکنان استقلال اما به طور ناقص، توپ را در محوطه جریمه الشرطه به مرتضی تبریزی رساند و او ضربه‌ای را به توپ زد که با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸- شوت با پای غیر تخصصی میلاد زکی پور با دفع دروازبان عراقی همراه شد و دورباره توپ در اختیار بازیکنان استقلال قرار گرفت اما راه به جایی نبرد.

دقیقه ۹۰+۲- پس از چند رفت و برگشت علی کریمی با پاس ریز و تکنیکی توپ را به دیگر مهاجم این تیم رساند، اما ضربه او را باسل گرفت تا این موقعیت هم برای استقلال از دست برود.

اتفاق ویژه:

* با وجود میزبانی الشرطه، بیشتر ورزشگاه در اختیار هوادان استقلال بود که شامل ایرانیان مقیم اربیل و کردهای طرفدار این تیم بودند.

* صدای تشویق استقلال بر ورزشگاه حاکم بود.

* مهدی قائدی احتمالاً از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد تا هواداران استقلال را نگران کند.

* بازیکنان الشرطه پس از به ثمر رساندن گل تساوی دست به وقت کشی زدند که موجب اعتراض استقلالی‌ها شد.

* در دقایق پایانی بازیکنان و کادرفنی استقلال معتقد بودند توپ به دستان دفاع الشرطه برخورد کرده‌است و نسبت به تصمیم داور اردنی معترض شدند

بهترین بازیکن:

مازن فیاض وینگر الشرطه پایه‌ریز بسیاری از حملات الشرطه و موتور محرکه این تیم بود.

بهترین بازیکن استقلال:

میلاد زکی‌پور چندین بار موفق شد توپ را تا خط دفاع حریف برساند و برای استقلالی‌ها مؤثر واقع شود.

کد خبر 409967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.