جزئیات کیفرخواست روح الله زم در اولین جلسه دادگاه/زمان واریز عیدی مددجویان بهزیستی

فشار ناشی از ازدحام علت حادثه کرمان، صدور کیفرخواست پرونده روح الله زم در نخستین جلسه دادگاه، بارش ۶ متر برف و مدفون شدن دو دستگاه لودر در بوکان و افزایش ۴۰ درصدی درخواست برای غذای دانشجویی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز دو شنبه- ۲۱ بهمن ماه- است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، جزئیات کیفرخواست روح الله زم توسط نماینده دادستان در اولین جلسه محاکمه وی که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، قرائت شد.
اولین جلسه محاکمه متهم روح الله زم، با ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با حضور مستشار، وکیل مدافع و نماینده دادستان در اجرای مواد ۳۵۲ و ۳۵۳ قانون آئین دادرسی کیفری برگزار شد.
وزیری نماینده دادستان با حضور در جایگاه کیفرخواست را قرائت کرد: حسب محتویات پرونده متهم روح الله زم فرزند محمدعلی با اسم مستعار نیما، متولد پنجم مرداد ماه ١٣۵٧ صادره از ری، متأهل، دارای دو فرزند، فوق دیپلم، مدیر کانال آمد نیوز، بازداشت و دارای یک سابقه کیفری، دارای وکیل به وکالت آقای دبیر دریابیگی و دارای پرونده شخصیت که بر اساس آن، مشارالیه دارای سلامت جسمی و روحی است.
وی در ادامه با اشاره به اتهامات روح الله زم گفت: وی متهم است به «افساد فی الارض»، در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، عضویت و همکاری با کانال معاند سحام با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اتهامات متهم است.

اطلاعیه پزشکی قانونی درمورد درگذشتگان حادثه کرمان

سازمان پزشکی قانونی کشور در اطلاعیه‌ای در خصوص علت فوت اعلام شده درگذشتگان حادثه مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: گواهی منتشره مربوط به این سازمان نیست.
سازمان پزشکی قانونی کشور در این اطلاعیه افزود: با توجه به انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص علت فوت درگذشتگان حادثه مراسم تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گواهی منتشره مربوط به این سازمان نیست و یادآور می‌شود که انجام معاینات متوفیات و صدور گواهی‌ها در این سازمان بر اساس موازین علمی بوده و علل فوت هم بر اساس استانداردهای تعیین علت فوت تدوین و اعلام می‌شود.

علت حادثه کرمان فشار ناشی از ازدحام جمعیت بود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: علت فوت جمعی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان فشار ناشی از ازدحام جمعیت بود.
سیف الله ابوترابی درباره علت جان باختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع سردار سرافزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان افزود: طبقه‌بندی بین المللی بیماری‌ها (International Classification of Diseases) که قدمتی بیش از ۱۰۰ ساله دارد، برای تعیین علت‌های مرگ در کشورهای مختلف به صورت یکسان به کار می‌رود.
وی خاطر نشان کرد: این طبقه‌بندی به صورت سلسله مراتبی تنظیم شده و در نسخه اجرایی شامل ۳۲۱ عنوان علت برای مرگ‌های رخ داده، اما برای دسته‌بندی دقیق‌تر و کاربردی‌تر در آسیب‌شناسی دلیل‌های با منشأ مشابه در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند.
ابوترابی تاکید کرد: دسته‌بندی اولیه شامل ۱۸ دسته علت بزرگ است، نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های سیستم عصبی و نظایر آن و یکی از این دسته‌بندی‌ها، دسته ۱۷، حوادث غیرعمدی است
ارتفاع برف در محور مهاباد - بوکان به بیش از ۶ متر رسید

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: ارتفاع برف در گردنه «قره‌بلاغ» محور مهاباد - بوکان که به بیش از ۶ متر رسیده است، موجب بسته شدن این محور برای سومین روز متوالی شد.
محسن خادمی افزود: بارش برف و کولاک شدید از روز گذشته، شنبه باعث مسدود شدن محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) شده و تردد خودروها را در آن غیرممکن کرده‌است.
وی با بیان اینکه شدت برف و کولاک در این منطقه طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: شدت کولاک در این محور به حدی است که چند دستگاه خودرو و ماشین‌آلات سنگین راهداری این شهرستان از جمله ۲ دستگاه لودر و گریدر در زیر برف مدفون شدند.
آمار ثبت‌نام‌های کنکور ۹۹ به بیش از ۳۷۳ هزار نفر رسید

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون حدود ۳۷۳ هزار و ۷۳۲ نفر برای شرکت در کنکور سراسری ۹۹ ثبت‌نام کردند.
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور سراسری ۹۹ در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه رشته‌های با آزمون کنکور از ۹ تیر ماه سال ۹۹ بر روی سایت این سازمان سنجش قرار می‌گیرد داوطلبان تا ۱۱ تیر ماه فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام کنند.

زمان واریز عیدی مددجویان بهزیستی هفته اول اسفند اعلام می‌شود
احمدرضا شجیعی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره زمان پرداخت مستمری و عیدی مددجویان بهزیستی، اظهار کرد: مستمری مددجویان همانند گذشته در تاریخ ۳۱ هر ماه به حسابشان واریز می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره پرداخت عیدی به مددجویان، گفت: هنوز منابع لازم برای عیدی مددجویان تخصیص نشده است و اگر زودتر منابع اختصاص یابد، هفته اول اسفند ماه عیدی آن‌ها را واریز می‌کنیم.
وی با بیان اینکه مبلغ مستمری مددجویان از ۶۳ تا ۱۲۰ هزار تومان است، افزود: عیدی مددجویان بر اساس همین مستمری واریز می‌شود، یعنی مبلغ عیدی معادل یک ماه مستمری است.

افزایش ۴۰ درصدی درخواست برای غذای دانشجویی

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور درخواست استفاده از خوابگاه دانشجویی ۲۱ درصد و استفاده از غذای دانشجویی ۴۰ درصد افزایش داشته است.
رحمان خدا بنده لو افزود: قطعاً خدماتی که ما می‌توانیم به دانشجویان در حوزه خوابگاه‌های ملکی و مشارکتی بدهیم مناسب‌تر از خوابگاه‌های خودگردان است. در حال حاضر ما ۳۸ خوابگاه مشارکتی، ۷۴ خوابگاه خودگردان، ۳۰۴ ملکی، ۱۲ وقفی، ۴۶ خوابگاه استیجاری (که خوابگاه استیجاری را دانشگاه اجاره کرده اما به عنوان خوابگاه ملکی به دانشجو واگذار می‌شود)، ۲۵ خوابگاه متاهلی که در مجموع ۴۹۹ خوابگاه دانشجویی در کل کشور داریم که ۸۱ هزار دانشجوی رشته‌های علوم پزشکی را اسکان داده‌اند.
هیچ موردی از کرونا در کشور نداریم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون هیچ مورد اثبات شده‌ای از ویروس کرونای جدید در کشور نداشته‌ایم و اگر این وضعیت تا دو هفته دیگر تداوم یابد فاز اول کرونا را بدون ابتلاء مدیریت کرده‌ایم.

کد خبر 409965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.