حمایت از کشاورزی آفریقا با طراحی بازار عمودی

معماران لهستانی آسمانخراشی سبز با کاربری بازار طراحی کرده‌اند که پیش‌بینی شده غذای مورد نیاز مردم یک شهر در جنوب صحرای آفریقا را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آسمانخراش Mashambas قابلیت بازیافت دارد به این صورت که قطعات آن را می‌توان از هم جدا کرد و در مکانی دیگر برای احداث سازه‌ای جدید مورد استفاده قرار داد.

این ساختمان چند منظوره کاربردهای مختلف دارد؛ طبقات پایینی آن به کودکستان‌ها، کلاس‌های آموزشی برای کودکان، دفاتر اداری و یک درمانگاه پزشکی اختصاص داده شده است در حالی‌که طبقات بالایی برج را پوشش‌هایی سبز فرا گرفته است که می‌تواند مواد غذایی مورد نیاز مردم یک شهر آفریقایی را فراهم آورد. در طبقه همکف نیز فروشگاه‌های مختلفی تعبیه شده است که در آن کشاورزان می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

بسیاری از بخش‌های آسمانخراش Mashambas از مواد پیش‌ساخته ایجاد شده که در نتیجه قطعات آن قابلیت تفکیک و استفاده دوباره در سایر مکان‌ها را دارد. مهم‌ترین هدف معماران از احداث این برج ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد نیازمند و بیکار آفریقایی بود. مسئولان تلاش می‌کنند کلاس‌های آموزشی رایگان در این مکان برگزار کنند تا دانش زراعت خود را با افراد فقیر به اشتراک بگذارند و راه را برای تولید مواد غذایی و کسب درآمد این افراد هموار کنند.

کشاورزان از طریق کاشت محصولات زراعی و فروش آن‌ها در غرفه‌های تعبیه شده در ساختمان می‌توانند از فقر مردم آفریقا بکاهند و علاوه بر این، محصولات غذایی تازه‌ای برای هم‌نوعان خود تولید کنند. گزارشات اخیر بانک جهانی حاکی از آن است که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ میزان فقر در کشورهای آفریقایی از ۵۶ درصد به ۴۳ درصد کاهش یافته است اما همچنان این بحران اجتماعی در بعضی از شهرهای این قاره بیداد می‌کند. طراحان امیدوارند با تداوم این کار و گسترش آن در سایر شهرهای آفریقایی و استخدام تعداد افراد بیشتری در بخش کشاورزی شهری، در نهایت فقر و گرسنگی را از این شهرها ریشه‌کن کنند.

اگرچه فقر و کمبود مواد غذایی بیشتر گریبان‌گیر شهرهای آفریقایی است، بااین‌حال، پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۵۰، ۹ میلیارد جمعیت جهان با این بحران دست‌وپنجه نرم کنند که کمبود مواد غذایی مهم‌ترین عامل در فقیر شدن مردم به شمار می‌رود. با گسترش باغ‌های سبز در سراسر جهان می‌توان جهان را به سمت دنیایی غنی‌تر سوق داد و وجود منابع غذایی برای نسل‌های بعدی را تضمین کرد.

کد خبر 409951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.