رشد نوسازی بافت فرسوده در جنوب تهران

مدیر منطقه ۱۷ شهرداری تهران با اشاره به رشد نوسازی، صدور پروانه ساختمانی و تجمیع بنای فرسوده در این منطقه، گفت: به دنبال ایجاد شرایطی برای تسهیل فرآیند ساخت و ساز هستیم.

به گزارش ایمنا، محمود کلهری درباره روند نوسازی در منطقه ۱۷، اظهار کرد: در تلاش هستیم با ترغیب شهروندان و صاحبان سرمایه مسیر را برای تسهیل فرایند ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده در این منطقه و ایمن سازی فضای بی‌دفاع شهری هموار کنیم.

وی افزود: سال گذشته اقدامات خوبی برای تسهیل و تسریع فرآیند صدور پروانه در این منطقه شکل گرفت تا زمان اجرای این فرایند را تقلیل داده و با سرعت بخشیدن به آن سازندگان بیشتری را به نوسازی در بافت فرسوده تشویق کنند که این روند نیز در سال جاری با رعایت همه جوانب فنی و قانونی بیشتر از قبل پی گرفته شده و نتایج خوبی از آن حاصل آمده است.

مدیر منطقه ۱۷ شهرداری تهران نوسازی بافت فرسوده را زمینه ساز توسعه دانست و تصریح کرد: در سال جاری که تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بیشتر از همیشه بر مردم فشار آورد و با وجود نوسانات پولی و مالی انتظار می‌رفت که ساخت و ساز با رکود مواجه باشد، اما منطقه ۱۷ که منطقه‌ای کم برخوردار است توانست با ترغیب شهروندان به نوسازی و ایمن سازی بافت فرسوده نزدیک به ۴۱۸ هزار مترمربع پروانه ساختمانی صادر کند و متعاقب آن با جهشی در نوسازی مواجه شود.

کلهری با تاکید بر رعایت قانون و مقررات شهری گفت: در قانون بر رعایت اصول فنی تاکید شده و در این منطقه نیز کوشش شده تا همه اصول قانونی رعایت شود و خارج از ضوابط هیچ اقدامی انجام نشود و همه منافع شهر و شهروند در این میان تأمین شود.

وی با اشاره به صدور ۴۱۰ پروانه ساختمانی در ۱۱ ماه سال جاری ادامه داد: در بازه زمانی ۱۱ ماهه کنونی و در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، این منطقه با جهشی در صدور پروانه ساختمانی و تجمیع بنای فرسوده مواجه بوده و تاکنون ۴۱۰ پروانه ساختمانی به صورت قطعی صادر شده و پرونده‌های زیادی نیز در حال بررسی و در دست اقدام است.

کد خبر 409932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.