اجرای سیستم ارزیابی صلاحیت سرمایه‌گذاران برای انجام طرح‌های مشارکتی

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: سیستم ارزیابی صلاحیت سرمایه‌گذاران برای انجام طرح‌های مشارکتی شهرداری اصفهان در قالب یک پروژه پژوهشی طراحی و اجرا شد و نرم‌افزاری برای ارزیابی صلاحیت سرمایه‌گذاران منتخب پیاده‌سازی و نتایج خروجی آن شامل امتیاز و رتبه سرمایه‌گذار ارائه شد.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برگزاری مناقصه و سنجش قیمت‌های پیشنهادی همواره روش مناسبی برای ارزیابی صلاحیت سرمایه‌گذاران و انتخاب آن‌ها نیست.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: ارزیابی بر اساس شاخص‌های متنوع، روشی برای جبران کاستی‌های سیستم مناقصه است و هدف از اجرای این روش ارزیابی توانایی‌ها و شایستگی‌های داوطلبان بالقوه بر اساس مجموعه‌ای از معیارها است چنانچه ارزیابی صلاحیت سرمایه‌گذاران در شاخص‌های فنی و مدیریتی در کنار شاخص‌های مالی، مدیران و کارفرمایان را در انتخاب صحیح سرمایه‌گذاران کمک می‌کند و در نتیجه، کارفرما با اطمینان بیشتر شرکت توانمند در زمینه انجام قرارداد و تکمیل موفق پروژه را انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت استفاده مؤثر از روش‌های ارزیابی صلاحیت، رقابت بین سرمایه‌گذاران سالم باقی می‌ماند و هزینه‌های برگزاری مناقصه کاهش می‌یابد.

ابراهیمی گفت: با توجه به نبود سیستم ارزیابی صلاحیت در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان؛ این سازمان در راستای اهداف و رسالت‌های خود و همچنین به منظور افزایش رضایت سرمایه‌گذاران در تخصیص متناسب پروژه‌های مشارکتی، طرح پژوهشی "طراحی و اجرای سیستم ارزیابی صلاحیت سرمایه‌گذاران جهت انجام طرح‌های مشارکتی شهرداری اصفهان" را به عنوان پروژه‌ای مسئله محور تعریف کرد و برای انجام این پژوهش ابتدا مرور ادبیات موضوع و نمونه سیستم‌های ارزیابی صلاحیت سرمایه‌گذاری در انواع سازمان‌های داخلی و خارجی مورد مطالعه قرار گرفت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: با بررسی و مرور ادبیات موضوع و همچنین نمونه سیستم‌های ارزیابی سرمایه‌گذاری، معیارهای مؤثر در فرآیند ارزیابی صلاحیت مشخص و نظرات پنج سرمایه‌گذار منتخب در رابطه با این معیارهای ارزیابی طی پرسش نامه و مصاحبه دریافت شد همچنین جلسات کارشناسی متعددی با کارمندان و مدیران منتخب شهرداری در رابطه با این معیارها برگزار و نظرات آنها در رابطه با این معیارها گرفته شد.

ابراهیمی گفت: با توجه به دریافت نظرات کارشناسان، مدیران و سرمایه‌گذاران منتخب، جلسات راهبری با مدیریت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در چندین نوبت برای نهایی کردن معیارهای ارزیابی صلاحیت برگزار شد و شاخص‌های ارزیابی سرمایه گذاران در سه مؤلفه مالی، فنی، تخصصی و مدیریتی دسته‌بندی شد.

وی گفت: پس از نهایی شدن معیارهای ارزیابی در این سه مؤلفه، نحوه امتیازدهی و امتیاز هر یک از معیارها بر اساس جداول و فرمول‌ها قابل محاسبه شده است و گردش‌کار، آئین‌نامه و کاربرگ‌های دریافت اطلاعات سرمایه‌گذاران مشخص شده است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای تسریع در روند ارزیابی صلاحیت و کم کردن خطاها در محاسبه رتبه سرمایه‌گذاران، سیستم تدوین شده ارزیابی صلاحیت در قالب یک نرم افزار اکسس در اختیار کاربردی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی سازمان قرار گرفت و برای تعدادی از سرمایه‌گذاران منتخب پیاده سازی شد و نتایج خروجی آن شامل امتیاز و رتبه سرمایه گذار ارائه شد.

کد خبر 409922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.