همه خودروهای عمومی تا ۲سال آینده دوگانه سوز می‌شود

قائم ‌مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هیچ خودروی حمل و نقل عمومی غیر دوگانه سوزی تا دو سال آینده وجود نخواهد داشت که این اقدام هزینه‌های خانواده ها را به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید قاسمی ده چشمه، صبح امروز دوشنبه _۲۱ بهمن‌ماه_ در آئین رونمایی از چهل و یک دستگاه خودروی دوگانه سوز شده حمل و نقل عمومی در اصفهان، اظهار کرد: پس از مصوبه شورای اقتصاد در خصوص گازسوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی کشور به صورت رایگان، فعالیت وزارت نفت دو چندان شد.

وی افزود: در شرایط کنونی بزرگ‌ترین دارنده ذخایر گازی هستیم و اگر بتوانیم ۳۰ درصد از این ذخایر را استخراج کنیم، تا ۱۰۸ سال آینده گاز طبیعی خواهیم داشت.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: رتبه اول تولید گاز جهان در ذخایر مشترک با کشورهای همسایه مربوط به ایران بوده و یکی از فعالیت‌های مناسب توسعه‌ای در سال‌های اخیر گسترش استفاده از گاز در خودروهای کشور است.

قاسمی ده چشمه اضافه کرد: ظرفیت ایجاد شده که می‌توانیم ۱۰۰ درصد مسافر و بار را به سمت مصرف گاز CNG هدایت کنیم.

وی ادامه داد: با دوگانه سوز شدن خودروها، پولی که از محل صادرات بنزین به دست می‌آید به جیب مردم باز می‌گردد. از ظرفیت‌های موجود برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد استفاده کردیم و با مساعدت وزارت صمت کارگاه‌های تبدیل سوخت شناسنامه دار شده‌است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطر نشان کرد: بر اساس توافقات انجام گرفته با سازمان استاندارد، مقرر شده تا کارشناسان این سازمان در همه کارگاه‌های تبدیل حضور داشته باشد.

قاسمی ده چشمه افزود: رانندگان خودروهای عمومی می‌توانند به صورت رایگان اتومبیل‌های خود را دوگانه سوز کنند و این بدهی وزارت نفت به جامعه است که با این طرح کاملاً محقق خواهد شد، امیدواریم ظرف ۱۵ ماه آینده مصوبه شورای اقتصاد به صورت کامل اجرایی شود.

۱۰۰ هزار خودروی عمومی تا پایان سال، رایگان دوگانه سوز می‌شود

نوید خاصه باف، مدیرعامل شرکت پارس ام سی اس، نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: ۱۰۰ هزار خودروی عمومی شامل تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی در طرح شورای اقتصاد با حمایت وزارت صمت دوگانه سوز خواهد شد و بر اساس این طرح ده‌ها هزار شغل مستقیم و صدها هزار شغل غیرمستقیم در سال آینده ایجاد خواهد شد.

وی افزود: امروز ۴۱ دستگاه خودروی دوگانه سوز شده به صورت رایگان، رونمایی و سالن تولید شرکت پارس ام سی پارس نیز به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

کد خبر 409918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.