مصاف صدرنشینان ایران و قطر در دوحه

پرسپولیس فردا در اولین دیدار خود در فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان با الدحیل روبرو می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس امرور _سه شنبه ۲۲ بهمن ماه_ از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه در دوحه قطر به مصاف الدحیل می‌رود. سرخپوشان که با گل دقایق پایانی رسن، از شکست در دربی گریختند، به لطف فرصت سوزی سپاهان در مسجد سلیمان همچنان با پنج امتیاز اختلاف به صدر تکیه زدند و روزهای خوبی را در لیگ ایران با سرمربی جدیدشان سپری می‌کنند.

آن طرف نیز نماینده متمول قطری با ۳۳ امتیاز در صدر جدول لیگ ستارگان این کشور قرار دارد. آنها در این هفته مقابل نزدیک ترین تعقیب کننده خود یعنی الریان تن به شکست یک بر صفر دادند تا آنها را در فاصله ۲ امتیازی با خود ببینند.

الدحیل که چندسالی است با ادغام دو باشگاه لخویا و الجیش پا به آسیا گذشته و در حال قدرت نمایی است حالا به دنبال سودای قهرمانی خود در آسیا است. آرزویی که دو بار پرسپولیس از این تیم گرفت و به کار آنها در لیگ قهرمانان پایان داد تا خاطره خوبی از این تیم تهرانی برای طرفداران الدحیل باقی نگذارد.

نماینده قطری این فصل اما با رکراکی سرمربی مراکشی دنبال پایان دادن به طلسم آسیایی خود و کشورش است. آنها دنبال این هستند تا نماینده غرب آسیا در فینال باشند و با پیروزی در این دیدار، به اولین جام آسیایی خود دست یابند. این در حالی است که سرمایه گذاری‌های قطری‌ها در حوزه فوتبال باشگاهی چندان جواب نداده و حالا طلسم حضور قطری‌ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۹ ساله شده است.

آمار خوب پرسپولیس برابر الدحیل

سرخ پوشان تاکنون شش بار برابر الدحیل قرار گرفته اند و این در حالی است که تنها در دو دیدار حریف عرب زبان با نام الدحیل شرکت کرده است. در واقع پرسپولیس نخستین بار اسفند ۹۳ مقابل لخویا با سه گل به پیروزی رسید. حریف اما این تیم در بازی برگشت انتقام دور رفت را گرفت و پرسپولیس را سه بر صفر شکست داد.

دو فصل بعد لخویا در مرحله یک هشتم با وجود متوقف کردن پرسپولیس در آزادی، در خانه با گل به خودی چیکو روی پاس مهدی طارمی یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا از صعود به دور بعد جا بماند.


فصل بعدی این بار حریف نامش را به الدحیل تغییر داده بود و در یک چهار نهایی بازهم به پرسپولیس آماده برانکو رسید. سرخ‌ها در دوحه بازی را با با یک گل واگذار کردند اما بیست روز بعد در استادیوم آزادی بازگشتی باشکوه به لیگ قهرمانان داشتند. آنها ابتدای بازی یک گل از حریف قطری خود عقب افتادند و کار صعودشان را سخت‌تر از قبل ساختند تا تیم تهرانی نیازمند سه گل برای صعود شود. نیمه دوم اما ورق برگشت و سید جلال حسینی، گادوین منشأ و گل‌ به خودی مدافع این تیم کار رقیب‌قطری را یکسره کرد تا یک بار دیگر این سرخ‌ها باشند که الدحیل را کنار می‌زنند.

در مجموع پرسپولیس سه بار موفق به شکست دادن الدحیل شده است و دو بار نیز بازی را به حریف واگذار کرده است. نکته قابل توجه اینجا است که بیشتر مصاف‌های پرسپولیس و الدحیل با مشخص شدن برنده در پایان نود دقیقه به پایان رسیده و تنها یک بار تساوی حاصل تلاش دو تیم شده است. تاکنون نماینده ایران هفت بار، و نماینده قطری پنج بارموفق به گلزنی در این مسابقه شده اند. البته پرسپولیس در دوحه آمار خوبی مقابل الدحیل نداشته است و از سه مصاف قبلی در قطر، یک پیروزی و دو باخت در کارنامه این تیم پایتخت نشین ثبت شده است.

دوحه؛ میزبان تلخ و شیرین برای پرسپولیس

سرخ‌های ایرانی تاکنون ۹ مرتبه در دوحه به میدان رفته اند که در شش دیدار آن شکست را تجربه کرده اند. پرسپولیس هیچگاه در دوحه طعم تساوی را نچشیده است و سه دیدار دیگر را با پیروزی مقابل حریفان پشت سر گذاشته است. آنها در اولین حضورشان در دوحه برای لیگ قهرمانان آسیا با فرمت جدید، یکی از بدترین شکست‌های تاریخ باشگاهشان در آسیا را تجربه کردند و با پنج گل بازی را به العربی واگذار کردند.


پرسپولیس فاتح نبرد با قطری‌ها

سرخ پوشان پایتخت تاکنون ۲۳ بار مقابل رقبای قطری قرار گرفته اند که از این بین ۱۱ با ی را با برد پشت سر گذاشته اند. آنها ۵ بار موفق به کسب تساوی از این باشگاه‌های این کشور شده اند و سهم قطری از این بازی‌ها هفت پیروزی است.

الدحیل با سه غایب سرشناس رو در روی پرسپولیس

بنا بر اعلام رسانه‌های قطری، سه چهره سرشناس این تیم یعنی بسام الراوی، اسماعیل محمد و یوسف المساکنی به دلیل مصدومیت الدحیل را در بازی روز سه شنبه مقابل پرسپولیس همراهی نمی‌کنند. اما ادمیلسون برزیلی که در بازی مقابل الریان مصددم شده بود، مشکلی برای بازی مقابل پرسپولیس ندارد.

کد خبر 409914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.