۲۸ درصد مصرف بنزین با CNG جایگزین شده است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان با اینکه در کشور چهار میلیون خودروی گازسوز وجود دارد و در دوگانه سوز کردن خودروها رتبه اول دنیا مربوط به ایران است، گفت: تاکنون ۲۸ درصد از مصرف بنزین با CNG (گاز طبیعی فشرده) جایگزین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین صادقیان، صبح امروز دوشنبه _۲۱ بهمن‌ماه_ در آئین رونمایی از چهل و یک دستگاه خودروی دوگانه سوز شده حمل و نقل عمومی در اصفهان، اظهار کرد: رونق تولید زمانی محقق می‌شود که ساختارها تغییر پیدا کند و وزارت نفت می‌کوشد تا با اجرای طرح‌های اجتماعی نقشی در رونق تولید کشور داشته باشد.

وی افزود: باید ارتباطی میان صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد تا بتوانیم رونق تولید را محقق کنیم و اصفهان به عنوان یکی از استان‌های دارای بیشتری ظرفیت در حوزه‌های انرژی و سوخت، میزبان بزرگ‌ترین ترمینال نفتی کشور است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۷ که هر لیتر بنزین، یک هزار تومان قیمت داشت با وجود اینکه تأکیدی بر استفاده از CNG وجود نداشت اما ۲۵ درصد از مصرف انرژی کشور از بنزین به CNG تبدیل و ۱۷ میلیارد در کشور صرفه‌جویی شد.

صادقیان با اشاره تفاوت ریالی قیمت بنزین و CNG اضافه کرد: نقش وزارت نفت در حوزه‌های محیط زیستی بسیار مشهود است و معتقدیم می‌توانیم در توسعه و گسترش جایگاه‌های CNG قدم برداریم.

وی ادامه داد: وقتی در سال ۹۸ قیمت هر لیتر بنزین سه هزار تومان تعیین شد، مردم احساس کردند که به سوی جانشین بنزین بروند تا به نفع خودشان و کشور باشد به این ترتیب ۲۸ درصد از مصرف بنزین تاکنون با CNG جایگزین شده و ۱۰ هزار میلیارد ریال به نفع دولت و مردم ذخیره شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با تاکید بر احیای محیط زیست، تصریح کرد: فضای انرژی کشور متعادل شده و می‌توانیم مجدداً به محیط زیست حیات ببخشیم و اکنون بخشی از این حیات توسط وزارت نفت در حال تأمین است.

صادقیان با بیان اینکه برای تحقق رونق تولید باید صرفه‌جویی کرد، افزود: افزایش بهره‌وری در فضای تولید و مصرف انرژی یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق رونق تولید است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی، اعتقاد به خلق پول توسط بانک‌هاست، در صورتی که باید نگاه مدیران به ساختار اقتصادی کشور تغییر کند تا رونق در بدنه تولید شکل گیرد.

نیروهای بومی در اولویت صنعت باشد

عباس اللهیاری، شهردار ایمان‌شهر نیز در این مراسم با تاکید بر حمایت از تولید ملی، اظهار کرد: امیدواریم با پویا شدن صنعت در شهرستان ایمان‌شهر شاهد کارآفرینی و اشتغالزایی بیشتر در این شهرستان باشیم و از مسئولان صنایع استان درخواست داریم تا نیروهای بومی را برای بکارگیری در بخش صنعت در اولویت قرار دهند.

کد خبر 409896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.