اختصاص ۲۰۰ جایگاه برای تبلیغات انتخاباتی در میبد

شهردار میبد از اختصاص سازه‌های مخصوص نصب تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس در ۲۰۰ نقطه از شهر میبد خبر داد و از هواداران نامزدها خواست در فعالیت‌های تبلیغی خود از رفتارهای ناهنجار و به هم ریختن منظر و سیمای شهر خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، علیرضا نقوی با بیان اینکه همه‌ی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها موظف به تلاش جهت ایجاد شور و نشاط و افزایش مشارکت شهروندان در این آزمون ملی هستند، اظهار کرد: ایجاد فضا و بستر مناسب در سطح شهر جهت تبلیغات انتخاباتی نامزدها یکی از وظایف محوله به شهرداری از سوی قانون‌گذار است که در این راستا ظرفیت‌های موجود و محل‌های مجاز به طور یکسان در اختیار تمام نامزدها قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: گرچه امروزه با گسترش ارتباطات دیجیتال و روش‌های نوین و کم‌هزینه در تبلیغات می‌توان در حفظ محیط زیست و شهری از نیروهای خدمات شهری حمایت کرد، اما تجربه نشان داده که اولویت هواداران اکثر نامزدها نصب پوستر های کاغذی و دیوارنویسی و امثال آن‌هاست.

شهردار میبد اضافه کرد: نظر به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و حضور گردشگران در این شهر تاریخی، انتظار داریم که هواداران نامزدهای انتخابات در فعالیت‌های خود از رفتارهای ناهنجار و به هم ریختن منظر و سیمای شهر خودداری کنند، زیرا در غیر این‌صورت، علاوه بر هزینه‌ی زیادی که به شهروندان میبدی تحمیل می‌شود، توان و انرژی زیادی از شهرداری برای پاک‌سازی فضای شهری گرفته می‌شود.

نقوی عنوان کرد: همان‌طور که به صراحت در قانون آمده است؛ استفاده از امکانات مجموعه مدیریت شهری به نفع یا علیه هر نامزد و همچنین تبلیغات در ساعات اداری برای پرسنل شهرداری ممنوع است و اجاره بیلبورد و سازه‌های تبلیغاتی به نامزدها نیز ممنوع و صرفاً ۲۰۰ فضای موقت شهری در اختیار نامزدهای محترم و هواداران آنان برای انجام تبلیغات خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 409893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.