عیدی: جهان شهر باید فراتر از مرزهای خود حرکت کند

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری شب فرهنگی اصفهان در تبریز گفت: می‌کوشیم با دیگر کانون‌های میان فرهنگی مثل یزد، شیراز، کرمان و همدان نیز این بستر را آغاز کنیم تا شهری پر رویداد با امکان گفتگویی بسیار بالا ایجاد کنیم.

به گزارش ایمنا، محمد عیدی در خصوص برگزاری شب فرهنگی اصفهان در تبریز، اظهار کرد: با این نوع نگرش شهرهایی که جهان شهر نامیده می‌شود برای رسیدن به این نوع اهداف توسعه‌ای، باید پای خودشان را از مرزهای جغرافیایی فراتر بگذارند و به مرزهای فرهنگی خودشان فکر کنند.

وی افزود: شهرهایی موفق خواهند بود که از بیشترین ظرفیت ارتباطی بهره مند شوند این ظرفیت به آن‌ها امکان انباشت تجارب بیشتر، ایجاد افق‌های جدید تر و امکان خلاقیت فرهنگی می‌دهد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تبریز و اصفهان در ایران دو کانون میان فرهنگی قدرتمند هستند، تصریح کرد: این دو شهر در زمینه گفت و گو و بستر ارتباطی بسیار وسیع جاده ابریشم توانستند به مایه و پایه شهرت برسند و مکتب دان و مکتب ران هنری و علمی در گستره ایران بشوند.

عیدی افزود: اگر بخواهیم جهان شهرهایی که به آن‌ها می‌بالیم بازتولید کنیم که ظرفیت‌های بومی خودشان را جهانی کنند اولین نیازش این است که شبکه ارتباطی که این کانون‌ها داشته‌اند دوباره بازتولید شود.

وی ادامه داد: شب فرهنگی اصفهان در تبریز، درصدد ایجاد این حلقه ارتباطی است تا هنرمندان و فرهنگیان این دو کانون در شرایط فرهنگی بهتر با هم گفتگو کنند چون فلسفه عمده فعالیت‌های فرهنگی ما بسترسازی و زمینه سازی برای این گفتگوهای فرهنگی است.

معاون شهردار گفت: با این نوع نگرش می‌کوشیم با دیگر کانون‌های میان فرهنگی مثل یزد، شیراز، کرمان و همدان این بستر را آغاز کنیم و فرآیند محور میزبان آن‌ها در شهر اصفهان باشیم تا شهری پر رویداد با امکان گفتگویی بسیار بالا ایجاد کرده و شهری با بهزیستی بالا و نشاط اجتماعی بالا داشته باشیم.

عیدی افزود: به واسطه مراوداتی که بین دو شهر تبریز و اصفهان وجود دارد زمینه این ارتباط آسان‌تر بود و هر دو در رسیدن به اهداف هماهنگ بودند و پذیرش این اتفاق را داشتند همچنین شهر تبریز و اصفهان قرابت دیرینه‌ای در دوران مختلف به ویژه دوران صفوی دارند که در تاریخ اسطوره‌ای ایران ریشه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که زمینه برگزاری شب فرهنگی اصفهان در تبریز فراهم می‌شود برای ایجاد انسجام فرهنگی بیشتر نیاز است آشنایی بیشتری از هم داشته باشیم به همین خاطر آغوش اصفهان برای تمام شهرها گشوده است تا شهرهای دیگر در این شهر شب شهرشان را برگزار کنند.

گفتنی است؛ شب فرهنگی اصفهان در تبریز ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در پردیس سینمایی قدس تبریز اجرا می‌شود.

کد خبر 409886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.