سال ۹۹، سال رونق و تحول بافت تاریخی است

شهردار شیراز گفت: سال ۹۹، سال رونق و تحول در بافت تاریخی است و در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای احیای این بافت ارزشمند اختصاص داده شده است.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آئین بهره برداری از پروژه کوچه گالری نارنجستان و گذر سنگ دقاقی‌ها، اظهار کرد: با تمرکز بر بافت تاریخی و پنج برابر شدن بودجه آن، شاهد رونق و تحول این بافت در سال آینده هستیم و زندگی بار دیگر به بافت برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه با تغییر رویکرد شهرداری شیراز به بافت تاریخی و افزایش پنج برابری بودجه آن در سال آینده، شاهد تحول این محدوده ارزشمند خواهیم بود، افزود: با بهره برداری از این پروژه، رویکرد باز زنده سازی بافت تاریخی شیراز محقق شد، موضوعی که علاوه بر ایجاد زندگی، نشاط و امید دربافت تاریخی شیراز منجر به تحول در اقتصاد بافت نیز شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه افتتاح پروژه گذر تاریخی نارنجستان قوام که جریان زندگی را در بافت رونق می‌دهد، باعث شد امروز یکی از بهترین روزهای کاری بنده طی دو سال گذشته در شهرداری باشد، گفت: با این اقدامات علاوه بر افزایش جریان زندگی، ارزش افزوده بسیاری نیز برای بافت تاریخی ایجاد می‌شود که این موضوع هم اکنون نیز با برخی اقدامات مانند ایجاد گذر گالری یا نارنجستان قوام محقق شده است.

اسکندرپور با اشاره به وجود دو اثر تاریخی در گذر نارنجستان قوام و بی توجهی که سال‌های قبل به آن شده بود تصریح کرد: با اقداماتی همچون کفسازی، نور پردازی، دیواره سازی و مهمتر از همه برداشتن زوایدی مانند تیرهای چراغ برق که زیبایی بصری نداشتند، شاهد تحول در این گذر تاریخی هستیم.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد تحول در بافت توسط مردم و افرادی است که در حوزه هنری و گردشگری کار می‌کنند، افزود: با اقدامات انجام شده توسط هنرمندان این گذر به برند کوچه گالری تبدیل شده است و قصد داریم که گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شیراز به آن نگاه کنند.

شهردار شیراز اقدامات و پروژه‌های احیای و بازآفرینی بافت تاریخی را از چندین پروژه عمرانی در شهر شیراز مهمتر دانست و افزود: این پروژه‌ها برای بافت تاریخی و شهر شیراز ارزش افزوده ایجاد می‌کند و شیرازی که گردشگران برای دیدن آن می آیند، بافت تاریخی و فرهنگی به همراه آثار تاریخی و گذرهای زیبایش است.

اسکندرپور بافت تاریخی شیراز را بهشت سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: به منظور حمایت از سرمایه گذاران در بافت تاریخی و فرهنگی به عنوان موتور محرک گردشگری، هیچگونه عوارضی از افرادی که در قصد سرمایه گذاری در قالب پروژه‌های گردشگری همچون هتل و رستوران و حتی بهسازی بافت مسکونی دارند، دریافت نمی‌کنیم. همچنین صدور پروانه توسط شهرداری نیز رایگان است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای پروژه‌های گردشگری و فرهنگی شاهد افزایش ارزش افزوده بافت‌های مسکونی در بافت تاریخی شیراز هستیم، اضافه کرد: با احیای گذر تاریخی نارنجستان شاهد افزایش قیمت املاک در این محدوده و افزایش سکونت شهروندان در بافت هستیم و هدف شهرداری نیز این است که بافت تاریخی از سکنه اصلی خود خالی نشود.

کد خبر 409858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.