رونمایی از یادمان جهان پهلوان تختی در تهران

سردیس و یادمان سنگی جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای خیابان تختی تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد حق‌شناس صبح امروز (دوشنبه) در این آئین رونمایی اظهار کرد: محله خانی‌آباد یکی از نقاطی است که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشته و خرسندیم که به خواست مردم خیابانی که محل زندگی مرحوم تختی بود به نام او تغییر داده شد.

وی با بیان اینکه مرام تختی بزرگ و ویژه بود و این را باید بیش از پیش به مردم نشان داد، افزود: با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ یادمان نمادی و نقشی از تختی را در این خیابان ترسیم و در ابتدا و انتهای خیابان تختی نیز سردیس و تندیس این پهلوان نصب شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت تملک خانه گردان گفت: دو سال است تلاش می‌کنیم تا خانه گردان را تملک کنیم و جایگاهی را که تختی در آن جهان پهلوان تختی شد را به ارتباط معنایی این محله اضافه کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری بتواند تختی را بیشتر به مردم معرفی کرده و از شهردار منطقه ۱۲ بابت احداث یادمان او تشکر کرد.

کد خبر 409853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.