اجرای پروژه‌های بافت تاریخی، نیازمند دقت و سرعت است

شهردار قزوین گفت: پروژه‌های قابل توجهی در بافت تاریخی قزوین در دست اقدام و قابل برنامه‌ریزی است که نیازمند دقت و سرعت در اجرا است تا فضای جذاب و مناسبی به ویژه در هسته مرکزی شهر برای حضور شهروندان و بازدید گردشگران فراهم شود.

به گزارش ایمنا، سیاوش طاهرخانی ضمن بازدید از برخی پروژه‌های این سازمان از جمله حمام‌های تاریخی بلور، حاج میرحسن و رضوی، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه و پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: ظرفیت‌های قابل توجهی در بافت تاریخی و مرکزی شهر مینودری وجود دارد که از طریق نوسازی، بهسازی و بازسازی آنها می‌توان پتانسیل گردشگری شهر را ارتقا داد.

وی تصریح کرد: با توجه به نظرهای اعضای شورای اسلامی شهر، پیشنهاد می‌شود فضای حمام‌های تاریخی بلور در محله آخوند و حاج میرحسن در محله دیمج به عنوان جاذبه گردشگری در نوروز پیش‌رو جهت بازدید مسافران آماده شود.

شهردار قزوین تاکید کرد: با توجه به بافت پیرامونی حمام بلور، شایسته است ساماندهی محله آخوند در زمینه بدنه‌سازی و کفسازی نیز مدنظر سازمان نوسازی و بهسازی قرار گیرد تا این حمام به عنوان یک فضای همگون با زمینه به حیات خود ادامه دهد.

طاهرخانی طی بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه ضمن اشاره به جذابیت‌های این فضا برای گردشگران، گفت: در فرآیند تجهیز و بهره‌برداری حیاط قهرمانی تسریع لازم انجام شود و اجرای فضای کارگاهی شبستان سعدیه برای فعالیت صنعت‌گران هنرهای دستی به اتمام برسد؛ همچنین جهت توسعه گردشگری در مجموعه سعدالسلطنه روند انتخاب سرمایه‌گذار و بهره‌بردار حمام تاریخی رضوی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی بر تسریع در اجرای پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) جهت افزایش کیفیت فضای شهری این بخش از هسته مرکزی و تسریع در انتخاب پیمانکار طرح بازآفرینی محدوده مرکزی سبزه‌میدان تاکید کرد.

کد خبر 409852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.