مشارکت بانوان ابرکوهی در تصمیم‌سازی‌های شهری

شهردار ابرکوه از تشکیل مجمع بانوان ابرکوه با هدف ایجاد انگیزه در بانوان برای مشارکت در تصمیم‌سازی‌های شهری و یاری‌گرفتن از این نیروهای خلاق خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدعلیرضا رسولی اظهار کرد: هدف اصلی از ایجاد این مجمع، ایجاد انگیزه فعالیت مضاعف بانوان نخبه در تمام سطوح تصمیم‌سازی شهری و کمک گرفتن از ایده‌های نیروهای خلاق در فعالیت‌های شهری است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این فرآیند زیرشاخه‌های تخصصی مجمع که هر کدام می‌توانند بازوان توانمندی برای شهر و در ادامه شهرستان باشند، شکل گرفته و فعالیت‌های شهری را بسط می‌دهند.

شهردار ابرکوه با اشاره به چرایی انتخاب حوزه بانوان، عنوان کرد: همه بر این مسئله مهم واقف هستیم که نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت هر شهر را بانوان تشکیل می‌دهند و ستون اصلی خانواده‌ها، مادران هستند که می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

رسولی با اشاره به ضمانت اجرای تصمیم‌های مجمع بانوان، تاکید کرد: مصوبات جلسات مجمع از بُعد مالی و پشتیبانی و همچنین بعُد اجرایی حمایت می‌شود تا بتوانیم از این طریق یاری‌رسان فعالیت‌های شهری باشیم.

وی با بیان اینکه چنین پایگاهی زمینه‌ساز ایجاد اتحاد بانوان می‌شود، اظهار کرد: با راه‌اندازی این مجمع می‌توان از پتانسیل بانوان در راستای ارتقای شهر و نیز ارتقای سطح کار خود بانوان، استفاده کرد.

شهردار ابرکوه به دستور کارهای دومین جلسه مجمع بانوان اشاره کرد و گفت: ارایه برنامه‌های میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن، ارایه برنامه کاربردی و فرهنگی در استقبال از نوروز ۹۹ و نوروزگاه‌ها با رویکرد نشاط اجتماعی و همچنین ارایه پیشنهادات در حوزه فرهنگ‌سازی در امر تفکیک زباله با محوریت تفکیک از مبدأ، سه دستور کار این جلسه است.

منبع: ایسنا

کد خبر 409850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.