تحقق ۹۵ درصد بودجه شهرداری اردستان

شهردار اردستان گفت: ۹۵ درصد بودجه مصوب سال‌جاری به میزان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تحقق یافته و بر این اساس طرح‌های این شهر در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، نادر یزدانبخش اظهار کرد: طرح پارک سوار اردستان با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اجرا است و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: طرحی برای میدان ورودی شمال اردستان با کمک مشاوران تهیه شده تا تسطیح و گل‌کاری شود و تابلوی جدید ورودی شهر نیز با اعتبار ۱۲۰ میلیون ریال آماده نصب است.

شهردار اردستان با اشاره به اجرای سازه داخلی میدان مسکن مهر عنوان کرد: خاک‌ریزی و تسطیح نیز انجام و تاکنون دو میلیارد ریال هزینه شده است که ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیاز دارد و تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد.

یزدانبخش اضافه کرد: لکه‌گیری و آسفالت معابر عمومی و کوچه‌های بافت فرسوده اردستان هم در دستور کار است و انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مسیر عبور آب‌های سطحی شهر اردستان گفت: برای بهسازی این مسیرهای برنامه‌ریزی شده و از جمله میدان محمدیه که از نظر ظاهری شکل مناسبی ندارد، دوباره طراحی و مسیر عبور آب‌های سطحی منتهی به میدان امام حسن مجتبی (ع) انجام شده است.

شهردار اردستان تاکید کرد: دیوارکشی اطراف باغ پردیسان ویژه بانوان در حال انجام است و بخش نخست آن تا آخر سال‌جاری آماده بهره‌برداری می‌شود و قسمت‌های دوچرخه‌سواری و آمفی‌تئاتر روباز هم با اعتبار مصوب ۳۰ میلیارد ریال در زمان حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یزدانبخش تصریح کرد: به دلیل کمبود پسماند، ساخت کارخانه مجزا توجیه اقتصادی ندارد؛ زیرا روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ تن زباله در شهر تولید می‌شود، در حالی که روزانه دست‌کم ۲۵ تن زباله برای کارخانه پسماند نیاز است و بر این اساس طرح ایجاد کارخانه‌ای مشترک با نطنز مطرح شد که در حال دریافت مصوبه‌های آن از اداره‌های حفاظت محیط زیست، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: برای تهیه طرح تفصیلی شهرستان نقشه‌های پایه لازم است که در این راستا عکس‌برداری هوایی انجام شد و پارک مسافر در شمال ورودی شهر اردستان در حال طرح‌ریزی است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار اردستان با اشاره به توافق صورت گرفته بین شهرداری، دادگستری و اداره اوقاف و امور خیریه اردستان مبنی بر اختصاص پنج هزار متر زمین برای ساخت بازداشتگاه، خاطرنشان کرد: ساخت گلخانه ۳۰۰ مترمربعی صنعتی شهرداری از دیگر طرح‌هاییاست که در دستور کار قرار دارد.

یزدانبخش گفت: بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ شهرداری اردستان بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال شامل ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری است که امید می‌رود این مبلغ نیز محقق شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 409844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.