ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر به بالاترین سطح رسیده است

پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در چهار ماه اخیر رسیده است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، در پی تشدید نگرانی‌ها درباره تبعات گسترش ویروس کرونا بر رشد اقتصادی جهان، قیمت طلا با افزایش همراه شد. این در شرایطی است که انتشار اخبار مثبت اقتصادی در آمریکا نتوانسته است مانع چندانی برای رشد قیمت جهانی طلا شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۵۷۲ دلار رسیده است.

یک تیم متخصص از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به پکن سفر کرده است تا به تحقیقات چین درباره گسترش ویروس کرونا کمک کند. این در شرایطی است که تلفات ناشی از ویروس کرونا در چین به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است. این آمار از تعداد تلفات ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ به مراتب بیشتر شده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در پی افزایش تلفات ویروس کرونا با کاهش روبرو شده است.

پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین‌المللی به بالاترین سطح خود در چهار ماه اخیر رسیده است.

فدرال رزرو آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی سال گذشته به کاهش رشد اقتصادی جهان با افت رشد روبرو شده است. با این حال خطر رکود اقتصادی در آمریکا کاهش یافته ولی نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا می‌تواند موجب افت فعالیت‌های اقتصادی این کشور شود.

گسترش ویروس کرونا موجب تأثیر زیادی بر تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای چین و هنگ کنگ شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر روز جمعه با ۰.۱۳ درصد افزایش به بیش از ۹۱۶.۰۸ تن رسیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد امروز کاهش ۲۱ درصدی کمک‌های خارجی و برنامه‌های تأمین اجتماعی را در بودجه ۴.۸ تریلیون دلاری سال مالی ۲۰۲۱ میلادی ارائه دهد.

قیمت هر اونس پالادیوم امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۲۱ دلار رسیده است. قیمت نقره نیز با ۰.۲ درصد رشد به ۱۷.۷۱ دلار رسید.

منبع: سایت طلا

کد خبر 409834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.