۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
برلین چگونه "سبز" شد؟

بسیاری از مردم، شهرهای بزرگ را مکان‌هایی مملو از مجتمع‌های بزرگ بتنی و عاری از فضاهای سبز در ذهن خود مجسم می‌کنند؛ بااین‌حال، برلین پایتخت کشور آلمان کلان‌شهری متفاوت است که گیاهان سبز در هر گوشه و کنار آن به شهروندانش طراوت و شادابی می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور آلمان در دهه ۱۹۰۰ برای اولین بار رکورد بیشترین میانگین فضای سبز جهان را به نام خود ثبت کرد و پس از آن گسترش این فضاها در میان مردم به یک سنت تبدیل شد. مردم فقیر آلمان در این میان از فضاهای سبز بیشترین بهره را می‌برند چرا که از این مکان‌ها به عنوان فضاهایی برای تولید مواد غذایی خود استفاده می‌کنند. دوران جنگ جهانی اول و دوم، دوران شکوفایی باغ‌های سبز برلین بود و مقامات رسمی شهر مردم را به احداث هرچه بیشتر این باغ‌ها در خانه‌های خود تشویق می‌کردند.

احداث باغ‌های سبز شهری در برلین موفقیت‌های زیادی را برای شهروندان پایتخت آلمان به ارمغان آورد و به سرعت به بخشی از فرهنگ مردم تبدیل شد. مردم در احداث فضاهای سبز خانگی از هم پیشی می‌گرفتند و در مدت زمان بسیار کوتاهی شهری بسیار سبز و زیبا به وجود آوردند. این مردم در حال حاضر در باغ‌های خانگی خود انواع میوه‌ها و سبزیجات را می‌کارند و در صورت شناخت افراد نیازمند در اطراف خود، این محصولات را به طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. علاوه بر این، وجود مزارع سبز در شهر باعث اثرات مثبت زیادی بر محیط زیست و سلامت انسان می‌شود؛ کاهش حمل‌ونقل شهری برای انتقال مواد غذایی به سایر نقاط باعث کاهش سوخت و در نتیجه پایین آمدن اثرات کربن در برلین شده است.

باغ‌های سبز برلین، علاوه بر بام و دیوارهای خانه‌های شخصی، اغلب در زمین‌های بدون استفاده و نزدیک به ایستگاه‌های قطار شهری احداث می‌شود که این امر به ایجاد چشم‌اندازهای سبز شهری منجر شده است. این پوشش‌های سبز به کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و افزایش عایق‌بندی خانه‌ها در مقابل گرما و سرما کمک شایانی می‌کند. به همین دلیل، هر روز به تعداد افرادی که به سمت ایجاد این باغ‌ها در خانه‌های خود گرایش پیدا می‌کنند، افزوده می‌شود. برلین مملو از پارک‌هایی با فضاهای سبز زیبا است که خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها را دور هم جمع می‌کند تا از هوای پاک طبیعت نهایت استفاده را ببرند و در کنار یکدیگر به تعامل اجتماعی بپردازند.

کد خبر 409828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.