۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
رونق گردشگری شهری در آستارا

شهردار آستارا از توسعه فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در این شهر مرزی خبر داد و گفت: رونق گردشگری شهری و توسعه اقتصادی منطقه بر مبنای آن از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح‌ها بوده است.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ۲۸ ماه گذشته شهرداری آستارا ۹۲ هزار مترمربع از معابر شهری را آسفالت، ۲۴ هزار مترمربع پیاده‌روسازی، چهار هزار و ۸۰۰ متر کانیوو تک‌جدول، پنج هزار متر سازه دو کانیوو، ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مکعب زیرسازی و عملیات خاکی، ۵۶۰ متر تک کانیوو و چهار هزار و ۸۰۰ متر نهر و کانال در سطح شهر ایجاد کرده است.

وی رونق گردشگری شهری را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های عمرانی شهری دانست و افزود: در کوچه‌های تابنده، انتهای شالیزار به طرف نجاتی، انتهای کوچه حسینیه، کوچه ستارخان، کوچه نهم شهید خدایی، کوچه اول حکیم نظامی غربی، کوچه هفتم فارابی، کوچه ستارزاده، کوچه ۱۹ رستمیان و کوچه وحدت سه در شهرک عباس‌آباد در مجموع به طول یک‌هزار ۲۰۰ متر نهر بتنی با پوشش فلزی احداث شده است.

شهردار آستارا اضافه کرد: فاز دوم کانال هدایت آب‌های سطحی غلام‌محله و بخشی از شهرک عباس‌آباد به طول ۱۶۰ متر، کانال هدایت آب‌های سطحی در انتهای خیابان شالیزار به طول ۳۰ متر، اصلاح کف کانال خیابان خواجه نصیرالدین طوسی در فاز دوم شهرک عباس‌آباد به طول ۲۱۰ متر، کانال هدایت آب‌های سطحی در خیابان شهید عین‌اله‌زاده (کشاورز) اجرا و کانال فاضلاب کوچه کوچه اول اصغری پاکسازی و لایروبی شده است.

معیتی ادامه داد: دوکانیوو در زمین‌های شیلات، کوچه‌های ضلع جنوبی بلوار معاد، بن‌بست دوم خیابان فرهنگ، میناخانی، سلمان‌نژاد، نهانی، شمسی‌نژاد، شهرک نصیرنیا، کوچه دوم نجاتی و بن‌بست پنجم خلیل‌آباد و کوچه هفتم غلام‌محله در مجموع به طول پنج هزار و ۳۰۰ متر احداث شده است.

وی گفت: کانیووی بتنی پیش‌ساخته جهت هدایت آب‌های سطحی در شهرک ولیعصر (عج)، کوچه ۱۵ شهید رستمیان، خیابان شهید رجایی و کوچه اول بلوار معاد و همچنین سن روباز در طرح سالم‌سازی سفیر امید با ظرفیت ۴۰۰ نفر، پارک کودک در شهرک عباس‌آباد عملیات احداث آن‌ها به پایان رسیده است.

شهردار آستارا افزود: عملیات اجرایی فاز دوم بهسازی و زیباسازی پیاده‌روهای خیابان شریعتی غربی، پل عابر پیاده در کوی خلیل‌آباد و احداث پل تقاطع کشاورز و شالیزار تکمیل شده است.

معیتی خاطرنشان کرد: در حدود دو سال گذشته رودخانه مرداب و انهار سطح شهر لای‌روبی شده و ادامه عملیات احداث کانال بتنی با پوشش دال بتنی مسلح در خیابان شهید رجایی به طول ۸۰۰ متر و دیوارسازی ساحل شریعتی در حال اجرا است و پایه‌های روشنایی در مسیر پیاده‌روی دیواره سنگی ساحل شریعتی نصب شده است.

وی اظهار کرد: پیاده‌روسازی در معابر سطح شهر از جمله روبه‌روی اداره ثبت احوال، حکیم نظامی شرقی، خیابان قدس، روبه‌روی بانک توسعه صادرات، ورودی پاساژ عمیدی، ضلع شمالی باغ ملی، خیابان امام (ره) روبه‌روی پاساژ نور، خیابان و پل فارابی، میدان امام خمینی (ره)، خیابان حکیم نظامی، میدان امام حسین (ع) در شهرک عباس‌آباد و سایر نقاط شهر اجرا و پیاده‌رو و تقاطع‌های خیابان امام خمینی (ره) در روبه‌روی فروشگاه اتکا بهسازی شده است.

شهردار آستارا تاکید کرد: مرحله نخست عملیات آبیاری تحت فشار فضای سبز رفیوژ وسط بلوارهای بسیج و شهید حسین‌نژادی به طول چهار کیلومتر اجرا شده است.

معیتی افزود: پارک محله‌ای در کوچه پانزدهم خیابان شهید رستمیان به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث، شناگاه‌های طرح سالم‌سازی سفیر امید تجهیز و فضای سبز حاشیه شرقی تالاب استیل بهسازی و ساماندهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرای خیابان ۲۵ متری شهرک عباس‌آباد شامل اجرای جوی جدول پیاده‌روسازی ایجاد فضای سبز و تامین روشنایی، زیرسازی و آسفالت از جاده کمربندی تا تقاطع امام حسین (ع) انجام و سرویس بهداشتی در ضلع جنوب شرقی میدان امام حسین (ع) احداث شده است.

شهردار آستارا یادآور شد: بهسازی و زیباسازی پیاده‌روی ضلع شرقی بلوار جمهوری اسلامی و بازگشایی انتهای کوچه پنجم رستمیان به طرف جاده کمربندی انجام شده است.

معیتی با اشاره به سایر فعالیت‌های عمرانی این شهرداری در ۲۸ ماه گذشته، گفت: عملیات احداث کانال هدایت آبهای سطحی در هشت متری اول خیابان کشاورز و بلوار جانبازان روبه‌روی مسکن معلولان به طول ۱۳۰ متر به پایان رسیده و بهسازی و اصلاح کانال راهروی اصلی بازار بزرگ ساحلی به طول ۲۳۰ متر اجرا شده است.

وی تصریح کرد: کانال هدایت آبهای سطحی در داخل محوطه گمرک برای انتقال آبهای سطحی خیابان شهید حاجی عباسی به طرف بلوار جمهوری اسلامی به طول ۲۰۰ متر احداث و عملیات اجرایی احداث کانال برای تکمیل پروژه در بیرون محوطه گمرک در بلوار جمهوری اسلامی به طول ۱۵۰ متر آغاز شده است.

شهردار آستارا با اشاره به پروژه تعریض پل مرداب در خیابان امام خمینی (ره) جهت کاهش ترافیک و روانسازی تردد خودروها، اظهار کرد: آسفالت، پیاده‌روسازی طرفین و معابر اطراف این پل و عملیات نور پردازی و زیباسازی آن نیز انجام شده است.

معیتی خاطرنشان کرد: تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای مسیر در سطح شهر شامل نصب چراغ‌های چشمک‌زن، علائم اخباری و ترافیکی و پایه چراغ در طول مسیر سلامت ساحل شریعتی به تعداد ۱۷ عدد تهیه و نصب شده و همچنین جایگاه‌های تبلیغاتی در سطح شهر توسط مهندسان مشاور ذی‌صلاح مطالعه و ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت تقاطع‌های ورودی خیابان‌های شیخ کریم، جنب کتابخانه شهید نشاطی، رستمیان، شکوفه در شهرک عباس‌آباد، قدس و کوچه شهید نوبخت به طول ۲۴۰ متر اصلاح شده است.

شهردار آستارا افزود: جوی جدول در ضلع غربی خیابان فارابی به طول ۹۰۰ متر، در خیابان ۲۴ متری فرهنگیان به طول ۷۰۰ متر و کوی دانش به طول ۷۰۰ متر جهت جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی احداث و تقاطع بلوار امام حسین (ع) و خیابان ۲۵ متری شهرک عباس‌آباد اصلاح هندسی، جدول‌کاری، آسفالت و برای آن فضای سبز اجرا شده است.

معیتی تاکید کرد: ساماندهی فلافل‌فروشان در ضلع غربی پارکینگ بازار بزرگ ساحلی انجام و غرفه‌های جدید احداث و فلافل‌فروشان سیار در آن‌ها ساماندهی شده‌اند.

وی گفت: کانیوو در کوچه بهشت کاکتوس‌ها، کانال بتنی با پوشش فلزی در کوچه علی شیرزاد (کوی ستارزاده) به طول ۱۶۰ متر، بازسازی و زیباسازی نرده‌های طرفین پل فارابی و بازگشایی حریم رودخانه در محل تلاقی با خیابان فارابی، رفیوژ وسط در خیابان مرزداران جهت ساماندهی و کنترل ترافیک معابر اطراف پایانه مسافری گمرک به طول ۲۴۰ متر اجرا شده است.

شهردار آستارا افزود: ساخت پارکی با نام شهدای مدافع حرم در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار و گلخانه و نمایشگاه دائمی گل و گیاه در ورودی شهر آغاز شده است.

معیتی با بیان اینکه دو باب غرفه جهت استفاده شرکت‌های تعاونی مسافربری برون‌شهری و دو باب اتاقک جهت استفاده کارواش و انباری در ترمینال احداث شده است، تصریح کرد: کانال روباز در محوطه ترمینال مسافربری و بلوار جمهوری جهت جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محوطه به طول ۳۵۰ متر احداث شده است.

وی از انجام عملیات کف‌سازی در پارک ساحل سفیر امید به مساحت ۹۰۰ متر مربع و رنگ‌آمیزی و زیباسازی دیوار ضلع شرقی بلوار جمهوری اسلامی به مساحت ۳۰۰ متر مربع خبر داد و گفت: احداث پله و رمپ دسترسی در ساحل شریعتی، احداث و اصلاح طرح هندسی فلکه شهید رجایی، دیواره‌سازی در ضلع شمال غربی پل مرداب به طول ۳۵ متر اجرا شده است.

شهردار آستارا با بیان اینکه اتاقک نگهبانی در محوطه اداره پلیس پیشگیری و امنیت احداث شده است، گفت: سامانه شماره‌های فوریتی خدماتی ۱۳۷ و حمل و نقل ۱۳۳ جهت دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان در شهرداری راه‌اندازی شد.

معیتی افزود: احداث تقاطع کوچه تخته فروش با سفیر امید به مساحت ۳۵۰ مترمربع و در خیابان شهید رجایی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع اجرا و پله و رمپ در ساحل مخیری احداث شده است.

وی اضافه کرد: عملیات احداث شش باب مغازه در بلوار معاد (ضلع شمالی آرامستان)، یک غرفه گل‌فروشی در ورودی آرامستان، جوی جدول و پیاده‌روسازی در خیابان شهید رستمیان حد فاصل خیابان حافظ تا خیابان قدس آغاز شده است.

شهردار آستارا با بیان اینکه در ۲۸ ماه گذشته بهسازی و رنگ‌آمیزی مزار شهدای شهرستان آستارا انجام شده است، اظهار کرد: زیباسازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای سطح شهر، بازسازی و بهسازی آلاچیق‌های طرح سالم‌سازی سفیر امید، تهیه و نصب دال بتنی درتقاطع‌های سطح شهر در قالب طرح‌های عمرانی مختلف اجرا شده است.

معیتی گفت: میدان واقع در تقاطع بلوار معاد و خیابان شهید رستمیان احداث و در شهرک عباس‌آباد به طول یکصد متر زیرسازی مسیر باند کندرو اجرا شده است.

کد خبر 409817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.