آزادسازی و تعریض حدفاصل پل بزرگمهر تا میدان پینارت در ۴۰ روز

شهردار اصفهان گفت: تا پایان سال یعنی ۴۰ روز دیگر باید آزادسازی‌ها و تعریض‌ها از پل بزرگمهر تا میدان پینارت تکمیل و زیرساخت‌ها آماده شود زیرا با پیگیری شهردار منطقه و دریافت مجوز ماده ۹ هیچ مانعی برای آزادسازی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «قدرت الله نوروزی» در نهمین برنامه ملاقات مردمی خود با معتمدان منطقه چهار در قالب پنجاه و هفتمین نشست هم اندیشی «اصفهان فردا»، با بیان اینکه در این دیدار ۹۰ نفر حضور دارند که ۶۰ نفر از آنها از معتمدان منطقه هستند، اظهار کرد: برگزاری جلسات دیدار با معتمدان مناطق بهترین کلاس درس و محل خوبی برای یادگیری است چراکه معتقدیم با شنیدن سخنان معتمدان می‌توان شهر را بهتر اداره و به مردم خدمت کرد.

وی با اشاره به محدوده‌های میدان پینارت، روشن دشت و زمین‌های افرادی که در گذشته مالک اراضی این محدوده از شهر بودند همچنین خریداری بخشی از زمین‌ها توسط سامان گستر و تفکیک آنها و نقش بنیاد مسکن و شرایط فعلی آن، گفت: این نقاط قبلاً در محدوده شهر نبود، از این رو آنگونه که باید نگاه شهری به آن وجود نداشت و اکنون نیز با مشکلاتی مواجه است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: پس از الحاق این نقاط به محدوده شهری در تمام زوایا باید مسیری را طی کنیم تا بین خیابان مشتاق که انتهای آن به روشن‌شهر و در ادامه به حلقه حفاظتی شهر منتهی می‌شود، از پل بزرگمهر تا انتها هارمونی رابطه منطقی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید ابتدای خیابان مشتاق از شرایط ویژه برخوردار باشد، اما سه کیلومتر آن طرف‌تر از اتوبوس و حمل و نقل عمومی نارضایتی شهروندان را شاهد باشیم، گفت: حمل و نقل عمومی باید در این نقاط از جایگاه خوبی برای مردم برخوردار شود.

نوروزی با بیان اینکه منطقه چهار دارای ۱۷ محله است که بین آنها فاصله‌های عمیق و شکاف طبقاتی وجود دارد که نمی‌توان همه را ترمیم و یکسان کرد، اما به برخی باید نگاه ویژه داشت، اظهار کرد: باید برای کردآباد چاره‌اندیشی شود و خیابانی که خواسته چندین ساله شهروندان آن است، آزادسازی و دسترسی‌های آن اصلاح شود.

وی تاکید کرد: معتمدان محله کردآباد باید با افزایش مشارکت مردم برای انجام آزادسازی‌ها، شهرداری را کمک و یاری کنند تا کردآباد از وضعیت کنونی خارج شود.

شهردار اصفهان با قدردانی از حضور «حسین احدی» یکی از پیشکسوتان ورزش همگانی و چهره ماندگار این رشته در جلسه دیدار مردمی منطقه چهار، گفت: باید قدر فردی که ۵۰ سال ورزش صبحگاهی انجام داده، دانست، زیرا «هنر» و «ورزش» راه‌های رسیدن به سلامت جامعه است و باید حقوق همه جانبه کسانی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، رعایت شود.

وی افزود: همانطور که وقتی در شهرهای دیگر مورد استقبال قرار می‌گیریم، در اصفهان نیز اگر افرادی به اصفهان برای ورزش حضور می‌یابند باید از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

ایجاد پارکینگ در مجاورت بیمارستان چمران

نوروزی با اشاره به مشکلات مربوط به پارک خودروها در کوچه‌ها اطراف بیمارستان چمران به دلیل نبود پارکینگ مورد نیاز مراجعه‌کنندگان این مرکز درمانی، تصریح کرد: در این محدوده ۴۵ خانوار زندگی می‌کنند که به دلیل وجود این بیمارستان و کمبود پارکینگ در ایام ملاقات بیمارستان با چالش حمل و نقلی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این محدوده مقرر شده یک پارکینگ با ظرفیت پارک ۷۰ خودرو احداث خواهد شد، البته سال گذشته در بازدید از بیمارستان قرار شد مسئولان این مرکز درمانی برای تأمین پارکینگ چاره‌اندیشی کنند.

نوروزی با بیان اینکه برای تمام مناطق و محله‌ها از کلخواران تا سایر محله‌ها باید چاره‌اندیشی شود، تاکید کرد: در صدد خارج کردن این محله‌ها از وضعیت کنونی هستیم، البته باید زیرساخت‌های لازم برای ایجاد تغییرات فراهم و پارکینگ و تأسیسات عمومی مورد نیاز دیگر فراهم شود تا افزایش ظرفیت در آن مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به سخنان یکی از معتمدان که با نگاه شهرسازی پیشنهاد برچیدن دیوار مکان‌های عمومی شهر را داد، گفت: معتقدیم دیوارها باید برداشته شود چراکه نباید ابزار امنیت تلقی شود زیرا امنیت را باید با افزایش باورها نسبت به اصول و ارزش‌های انسانی تقویت کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر بخواهیم امنیت برقرار شود و انسان‌هایی به دلیل نوع تربیت و باورهای خود بخواهند از مرزها، دیوارها و دستگاه‌های امنیتی عبور کنند، باید برای برقرای امنیت به صورت علمی، دقیق و حساب شده راهکارهایی پیدا کنیم که دیگر پارک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها دیوار نداشته باشد و قطعاً این اهداف شدنی است البته باید راهکارهای آن را بررسی و ارزش‌های انسانی را تقویت کنیم.

تشکیل شورای معتمدان در منطقه

وی از تشکیل شورای معتمدان در منطقه چهار خبر داد و گفت: با فعالیت این شورا می‌توان راهکارهایی برای رفع مشکلات پیدا کنیم تا دیگر شاهد گلوگاه‌ها و مشکلات محلی نباشیم.

نوروزی با بیان اینکه تشکیل شورای این منطقه به وسیله معتمدان می‌تواند منشأ آثار خوبی باشد، تصریح کرد: معتمدان می‌توانند با نظرات خوب خود به مدیریت شهری کمک کنند؛ مدیریت شهری زمانی موفق است که در بین مردم باشد، سخنان آنها را بشنود و از مشارکت آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: به تنهایی در یک اتاق نشستن و فکر و عمل کردن راه حل رفع مشکلات شهر نیست؛ مگر می‌شود در شهر هنرمندان، این قشر در اظهار نظر و راهنمایی مدیران نقشی نداشته باشند، یا در یک شهر فرهنگی، انسان‌های فرهنگ دوست نقشی در اداره شهر نداشته باشند؟ معتقدیم با استفاده از اظهارنظر معتمدان و کارشناسان تصمیمات مدیریت شهری مبتنی بر واقعیات خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تمام پیشنهادات و انتقادات معتمدان ثبت و مورد توجه و پیگیری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بدون تصمیم و مشارکت شهروندان اتفاقات خوب در شهر رقم نمی‌خورد.

احداث هتل در خیابان مشتاق سوم

وی گفت: در خیابان مشتاق سوم مصوبه احداث هتل وجود دارد که این مصوبه به منطقه چهار ارسال شده و برای ساخت و ساز هتل مشکلی وجود ندارد.

نوروزی با قدردانی از حضور «واعظ شهرستانی» مدیر مؤسسه فرهنگی «رویش دیگر» در این جلسه، افزود: مدیر مؤسسه فرهنگی «رویش دیگر» از امروز مشاور افتخاری شهرداری در حوزه فرهنگی است و انتظار می‌رود بیش از گذشته افکار خود را پیاده کند و در حوزه فرهنگی فعالیت‌های چشمگیرتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: مؤسساتی که فعالیت اقتصادی ندارند، غیرانتفاعی است و با انگیزه‌های شرافتمندانه فعالیت می‌کنند و حتی گاهی نقش تصدی‌گری دستگاه‌های دولتی را کم می‌کنند، باید توسط دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری مورد حمایت قرار گیرد.

آزادسازی و تعریض حدفاصل پل بزرگمهر تا میدان پینارت ظرف مدت ۴۰ روز

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از حضور «فضل الله صلواتی» از پیشگامان انقلاب و روزنامه نگار برجسته کشور و بیان مشکلات مربوط به پینارت، گفت: تا پایان سال یعنی ۴۰ روز دیگر باید آزادسازی‌ها و تعریض‌ها از پل بزرگمهر تا میدان پینارت تکمیل و زیرساخت‌ها آماده شود زیرا با پیگیری شهردار منطقه و دریافت مجوز ماده ۹ هیچ مانعی برای آزادسازی وجود ندارد.

وی با اشاره به میدان شهدای هسته‌ای، تصریح کرد: برخی نظرات خود را مبنی بر کوچک‌تر کردن محدوده این میدان مطرح کردند، اما معتقدیم میدان باید بزرگ باشد، البته در حال حاضر وسعت میدان شهدای هسته‌ای ۳۷ هزار متر است و تاکنون ۸۰ میلیارد تومان برای آزادسازی اطراف آن هزینه شده است.

نوروزی افزود: در صدد هستیم بزرگراه شهید همت به پل غدیر و کشوری وصل شود، در ادامه کشوری به حلقه حفاظتی رینگ چهارم اتصال یافته و از آنجا به جاده قلعه شور یا کنار گذر شرق وصل شود.

میدان شهدای هسته‌ای باید بزرگ و وسیع باشد

وی با بیان اینکه میدان شهدای هسته‌ای باید بزرگ و وسیع باشد تا وقتی خودروهایی که از جاده شیراز و بهارستان می‌آیند به کشوری و میدان قوچانی بروند و از آنجا برای رفتن آنها به آبشار باید پل هفتم بر روی رودخانه احداث شود تا به مشتاق نزدیک‌ترین محل به میدان شهدای هسته‌ای (میدان پینارت) وصل شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با کوچک شدن میدان شهدای هسته‌ای موافقت نکردیم تا پس از احداث پل هفتم، منشأ تحول و آبادانی منطقه باشد؛ البته از میدان شهدای هسته‌ای تا روشن دشت و قبل از کانال باید آزادسازی شود و شورای معتمدان باید این مهم را از شهرداری مطالبه کند و در ردیف‌های بودجه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اراضی حدفاصل میدان شهدای هسته‌ای تا گردنه زینل باید آزادسازی شود، گفت: وقتی روشن دشت را طی کرده و به رینگ چهارم می‌رسیم، باید برای ورود به رینگ به سمت اشکاوند، نمایشگاه و انرژی اتمی مثل پل اشکاوند یک تقاطع غیر همسطح ایجاد شود که البته در مذاکرات انجام شده ردیف اعتباری نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

نوروزی با بیان اینکه بیشترین فضای سبز شهر در منطقه چهار قرار گرفته است، تصریح کرد: در شهر اصفهان پنج هزار هکتار فضای سبز وجود دارد که یک هزار و۳۰۰ هکتار آن در اختیار ادارات، منازل و بخش خصوصی و سه هزار و ۷۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری است که از این مقدار یک هزار هکتار در منطقه چهار قرار دارد.

باید دیوارها به نرده تبدیل شود

وی خاطرنشان کرد: در پارک‌ها و بوستان‌های شهر هر جا امکان نرده‌گذاری به جای دیوارکشی فراهم باشد، باید دیوارها به نرده تبدیل شود تا آن محوطه از حصار خارج و شهروندان نیز از دیدن فضاهای شهری لذت ببرند؛ معتقدیم طبیعت را نباید در حصار فرو برد.

شهردار اصفهان با اشاره به کارخانه زهره و خورشید در منطقه چهار، گفت: این کارخانه‌ها با توافق مالکان می‌تواند بر اساس قواعد خاص به مکان‌های فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

وی گفت: با افراد صاحب تخصص در حوزه‌های هنری و میراثی مذاکراتی انجام شده مبنی بر اینکه روی پل بزرگمهر طرحی اجرا شود تا پل دارای موقعیت جدید و خاص شود و فرصتی جدید برای منطقه ایجاد شود.

نوروزی با اشاره به انتقال نمایشگاه فعلی اصفهان از پل شهرستان به محل جدید در روشن دشت، اظهار کرد: در مقابل نمایشگاه فعلی اصفهان پردیس هنر واقع شده که برای دسترسی ساکنان منطقه چهار به این مکان مفرح یک پل زیبای عابر پیاده احداث خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مذاکراتی با سازمان آب منطقه‌ای انجام شده تا دریاچه واقع در پل شهرستان به تفریحگاهی برای قایقرانی و ماهی‌گیری و گذران اوقات فراغت مردم تبدیل شود.

احداث بازار صنایع دستی

شهردار اصفهان با اشاره به احداث بازار گل و گیاه ارغوان، تاکید کرد: خوشبختانه زمین این بازار خریداری و سند آن به نام سازمان میادین زده شده است تا مراحل نهایی آن طی شود؛ همچنین برای احداث بازار صنایع دستی زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در نظر گرفته و سند آن به نام سازمان میادین است و طراحی آن در حال انجام است تا بازار صنایع دستی را در شهر راه‌اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: در شهر خلاق باید محلی به عنوان بازار برای ارائه ارزش‌های هنری وجود داشته باشد.

نوروزی ادامه داد: در شهر اصفهان یک هزار و سه مسجد هر کدام به وسعت ۵۰۰ مترمربع وجود دارد که باید مرکز جذب جوانان باشد و برنامه‌های آنها فقط خواندن نماز در سه نوبت نباشد و گرنه تمام امکانات را معطل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان امضا شده تا سرویس بهداشتی تعدادی از مساجد شهر از صبح تا سه ساعت پس از نماز مغرب و عشا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

شهردار اصفهان افزود: باید اجازه داد که در مساجد کلاس‌های ورزشی، زبان، فرهنگی و هنری برگزار شود.

کد خبر 409789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.