بهره برداری از حلقه ترافیکی میدان شهدای هسته‌ای تا قبل از نوروز ۹۹

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: با همت و تلاش سازمان عمران، بخش اصلی حلقه ترافیکی پروژه میدان شهدای هسته‌ای تا قبل از نوروز ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اخوان در نهمین ملاقات مردمی در منطقه چهار اظهار کرد: این منطقه یکی از نقاط استراتژیک شهر اصفهان به شمار می‌رود که ۷۵۰۰ هکتار مساحت دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد وسعت منطقه چهار در محدوده قانونی و ۸۵ درصد آن در حریم شهر قرار گرفته است، افزود: ۱۵ درصد محدوده قانونی منطقه به وسعت حدود یک هزار و ۱۳۵ هکتار، بیش از ۹۵ درصد آنکه قابلیت ساخت و ساز دارد، شکل گرفته و از این ۹۵ درصد حدود ۷۰ درصد نوساز است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد: حدود ۷۲ هکتار از مساحت این منطقه بافت فرسوده است که بخش اعظمی از آن در محله کردآباد و بافت فرسوده مصوب منطقه چهار قرار دارد که با الحاق روستاهای پینارت و کلمخواران در بازنگری برنامه‌ریزی‌هایی که برای بافت فرسوده است، به این بافت اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به بودجه منطقه چهار گفت: بودجه این منطقه در سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان بود که ۹۴ درصد آن وصول شد.

اخوان تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط ویژه بودجه منطقه چهار با ۱۷ درصد افزایش به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسید که تاکنون ۷۰ درصد آن تحقق یافته و امیدواریم در مدت باقی مانده از سال به ۱۰۰ درصد تحقق بودجه دست یابیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط منطقه چهار به لحاظ محدودیت محدوده و اینکه بستر درآمد شهرداری، تفکیک اراضی قابل تفکیک است، به لحاظ محدودیت محدوده منطقه، زمینی داخل محدوده برای تفکیک وجود ندارد تا منبع درآمدی داشته باشیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته برای کسب درآمد و رسیدن به بودجه با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم، اما با تغییرات در سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها همچنین تدابیر شهردار اصفهان، این منطقه به شرایط مطلوب رسید.

تمام پروژه‌های عمرانی منطقه چهار فعال است

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌های عمرانی منطقه چهار فعال است، گفت: یکی از این پروژه‌های منطقه به عنوان درگاه اصلی ورودی شهر، پروژه میدان شهدای هسته‌ای است که در چند ماه اخیر با حمایت شهردار و شورای شهر تعیین وضعیت آزادسازی آن انجام شد و خوشبختانه اجرای پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اخوان ادامه داد: با همت و تلاش سازمان عمران، بخش اصلی حلقه ترافیکی پروژه میدان شهدای هسته‌ای تا قبل از نوروز ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عرصه پروژه میدان شهدای هسته‌ای ۳۹ هزار مترمربع با کارکرد هندسی و ترافیکی ویژه است، افزود: سه خیابان اصلی با عرض ۶۰ متر به این میدان منتهی می‌شود که هر کدام از این خیابان‌ها یک پروژه بزرگ به شمار می‌رود و در مجموع آزادسازی و اجرای این ابر پروژه‌ها در سال آینده و با آزادسازی و پیش‌بینی بودجه برای آزادسازی و اجرای خیابان‌های منتهی به میدان شهدای هسته‌ای، تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه تقاطع غیر همسطح رضوان بر روی رینگ چهارم، اظهار کرد: متأسفانه دو لوپ و رمپ‌های این پروژه احداث نشده بود که در سال جاری اجرای آن انجام شد و هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه چهار، گفت: ۳۰ درصد فضای سبز شهر با سه عرصه بزرگ فضای سبز در این منطقه قرار دارد، البته در سال گذشته با توجه به مشکلات شدید کم‌آبی بر اثر خشکسالی، با حمایت شهردار اصفهان فضای سبز شهر را در شرایط بحرانی حفظ کردیم و برای سال‌های آینده نیز با پیش‌بینی احداث منابع آب، خرید پساب، احداث پمپاژ پساب، آبرسانی و لوله گذاری به طول ۱۰ کیلومتر برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

اخوان با اشاره به کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی در منطقه چهار، گفت: احداث منابع آب مشتاق همچنین احداث آشیانه و بازسازی و نوسازی ایستگاه آتش نشانی شماره چهار اصفهان در تقاطع خیابان حمزه و پروین هفته آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با اشاره به پراکندگی محله‌های منطقه چهار تصریح کرد: به دلیل پراکندگی محله‌های این منطقه، برخی از آنها از جمله روشن دشت، پینارت و روستاهای الحاقی که در سال ۸۵ بدون اینکه مطالعات مورد نیاز و پیش نیازهای الحاق انجام شود، به منطقه الحاق شده است، در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر از حداقل‌های خدمات شهری نیز برخوردار نیستند.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که باعث رونق و سرزندگی و ارزش افزوده ویژه برای محله روشن دشت، پینارت، زاینده رود، تفکیکی‌های محسن‌پور، تفکیکی سامان گستر و مجموعه گل‌ها می‌شود، پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن است.

وی اظهار کرد: سال آینده پروژه‌های زیادی همچون احداث پارک، مجموعه ورزشی، توسعه فضای سبز، خیابان‌سازی، پیاده‌روسازی، آسفالت در محله‌های مورد نظر در دستور کار منطقه چهار قرار گرفته است.

اخوان با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا با محوریت سازمان‌های شهرداری و شرکت‌ها، گفت: یکی از این پروژه‌های شاخص نمایشگاه بین‌المللی است که تأثیرات زیادی در محدوده منطقه چهار به همراه خواهد داشت.

پروژه بزرگ بازار گل و گیاه ارغوان تأثیر بسزایی در احیا منطقه دارد

وی با بیان اینکه پروژه بزرگ بازار گل و گیاه ارغوان در بلوار رضوان تأثیر بسزایی در احیا منطقه مورد نظر دارد، ادامه داد: محل فعلی بازار گل و گیاه با توجه به بارگذاری زیاد خیابان همدانیان، ترافیک زیادی دارد که با انتقال این بازار به محل جدید بخش زیادی از مشکلات ترافیکی خیابان همدانیان برطرف خواهد شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با تاکید بر مشارکت شهروندان و معتمدان با شهرداری، گفت: از اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان برنامه‌محوری و از اصول برنامه‌های شهردار اصفهان افزایش تاب‌آوری و زیست‌پذیری شهر، همچنین سنجش‌پذیری برنامه‌های شهرداری و مشارکت‌جویی و مشارکت‌دهی شهروندان در اجرای برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: مصداق بارز مشارکت محوری برنامه‌های شهرداری اصفهان استفاده از نظرات شهروندان در تدوین برنامه جامع شهر اصفهان است که با همکاری شهروندان در حال تهیه است.

اخوان تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح کمّی و کیفی خدمات شهرداری به شهروندان به کار گرفته‌ایم.

کد خبر 409778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.