آغاز عملیات ساخت لندفیل قائمشهر

عملیات اجرایی خاک‌چال زباله (لندفیل) شهرستان قائمشهر عملیات آغاز شد.

به گزارش ایمنا، عباس صالح‌زاده، شهردار قائمشهر با بیان اینکه تا چند روز گذشته وضعیت شیرابه و حجم زیاد زباله دپو شده در محل دفن زباله به یک چالش جدی تبدیل شده بود، اظهار کرد: این مساله در شورای شهر دوره پنجم و شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر آن شد تا در سه فاز کار دفن زباله را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها را شامل احداث خاکچال، ساخت کارخانه کمپوست و ساماندهی زباله قدیمی است، افزود: در سال جاری برای سایت خاکچال حدود ۴۰ هزار مترمربع زمین توسط شهرداری و شورای شهر با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان خریداری شده تا امروز و به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر عملیات ساماندهی آن آغاز شد.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه برای محدوده سایت دفن بهداشتی زباله چهار هزار متر زمین با کاربری احداث ساختمان اداری و پذیرش زباله خریداری شده است، گفت: برآورد کل هزینه برای به بهره‌برداری رسیدن سایت لندفیل دفن زباله حدود ۲۴ میلیارد تومان است که این مبلغ از محل اعتبارات شهرداری و دولتی پسماند تامین می‌شود.

صالح‌زاده با بیان اینکه ظرفیت پذیرش زباله در خاکچال را روزانه ۳۰۰ تن است، گفت: برنامه شهرداری قائمشهر تفکیک زباله از مبدا است که برآورد تفکیک از مبدا در این شهرستان بسته شده و در نهایت خروجی‌ها پردازش می‌شود.

وی افزود: برای احداث سایت پردازش ازمحل اعتبارت دولتی شش میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که اسناد مناقصه در مرحله انعقاد قرارداد است تا کارخانه پردازش و کمپوست راه‌اندازی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 409765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.