سالیانه به ۲۰۰ مدرسه آموزش‌های محیط زیست ارائه می‌شود

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: به مناسبت ایام مبارک دهه فجر ۲۰ مدرسه در سطح مشهد تحت آموزش‌های محیط زیستی قرار گرفتند و این میزان آموزش در طول سال به ۲۰۰ مدرسه افزایش می‌یابد.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با همکاری انجمن مردم نهاد همیاران محیط زیست و حیوانات، در دهه مبارک فجر برای ۲۰ مدرسه در سطح شهر مشهد به برنامه‌های آموزشی در راستای حفظ محیط زیست پرداخته است.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی در قالب اردوهای نیم روزه و طبیعت گردی برای دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه نقاشی و عکس با موضوع داشتن هوای پاک، زمین پاک و عاری از زباله است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: به مناسبت هفته هوای پاک با همکاری آموزش و پرورش ناحیه چهار مسابقه نقاشی در ۴۰۰ مدرسه شهر مشهد برگزار شد که از بین آثار ارسالی تعداد ۲۰ نفر که بهترین آثار را داشتند تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.

وی با بیان اینکه در تمام مقاطع تحصیلی برنامه‌های آموزشی محیط زیست وجود دارد، ادامه داد: در مقطع دبستان تأثیرگذاری کودکان بهتر است و خانواده‌ها نیز از کودکان تأثیر بیشتری می‌گیرند به همین علت ارتباط گرفتن با کودکان در این سن قوی‌تر است.

پذیرا با تاکید بر اینکه همه نیازمند محیط زیستی سالم هستیم، خاطرنشان کرد: باید همه در کنار هم همکاری کنیم برای زیستن سالم تا محیط زیست سالمی برای نسل آینده به ارمغان بیاوریم.

کد خبر 409762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.