جزئیات آغاز به کار پذیرفته شدگان آزمون استخدامی/کسری ۴۰۰ میلیاردی سازمان انتقال خون

جزئیات آغاز به کار پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، افزایش ۴ برابری ظرفیت سدهای خوزستان در سال جاری، هر فرزند سه ماه معافیت از خدمت سربازی و کسری ۴۰۰ میلیاردتومانی سازمان انتقال خون برخی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز- یکشنبه ۲۰ بهمن ماه- است که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ۳۱ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی، از ابتدای سال نو شروع به کار می‌کنند.

۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند مراقبت ویژه است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند مراقبت ویژه است تاکید کرد تأسیس هنرستان‌ها در کنار شهرک‌های صنعتی می‌تواند مسیر اشتغال نسل نو را فراهم کند.
محسن حاجی‌میرزایی افزود: ۷۰ هزار دانش‌آموز از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در دوره‌های فراگیر در حال تحصیل هستند.

کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی سازمان انتقال خون

مدیر عامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه این سازمان با کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی مواجه است، از سازمان برنامه وبودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
پیمان عشقی افزود: فرآیند خدمات دهی در سازمان انتقال خون و بودجه و اعتبار آن طوری است که سازمان پول کیسه، کیت غربالگری ویروسی و کیت گروه بندی خونی را برای رسیدن به شاخص توسعه یافته هزینه می‌کند.
وی ادامه داد: در سازمان انتقال خون بهترین کیسه‌های خون، کیت غربالگری ویروسی و کیت گروه‌بندی خون را استفاده می‌کنیم، اما هزینه‌هایی که در این موارد می‌شود، به سازمان بر نمی‌گردد و عمده آن به خزانه واریز می‌شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون تصریح کرد: به این ترتیب بدهی‌های ما افزایش می‌یابد و سازمان انتقال خون با کسری اعتبارات ناشی از این موارد مواجه می‌شود.

افراد دارای فرزند از سربازی معاف نیستند
سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: در قانون خدمت وظیفه عمومی هیچ نوع معافیتی برای مشمولان متأهل دارای سه فرزند در نظر گرفته نشده و فقط می‌توانند به ازای هر فرزند از سه ماه کسر خدمت بهره مند شوند.

سهم بیماران از هزینه بیمارستان‌های دولتی حداکثر ۱۰ درصد است
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران در بیمارستان‌های دولتی را بیمه‌ها و وزارت بهداشت می‌پردازند و سقف پرداختی بیماران حداکثر ۱۰ درصد و بیماران ارجاعی از بیمارستاتهای دیگر پنج درصد است.
قاسم جان بابایی افزود: میزان فرانشیر و پرداختی بیماران در بیمارستان‌های دولتی از ۱۰ درصد بیشتر نمی‌شود و هیچ بیمارستانی حق فرستادن بیمار به خارج بیمارستان برای دارو و تجهیزات پزشکی را ندارد و اگر چنین تخلفی گزارش شود با متخلف برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: برای اینکه هزینه بیمارستان‌ها در خرید تجهیزات پزشکی کاهش پیدا کند، قرار بر این است که این تجهیزات به صورت متمرکز توسط هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت خریداری شود تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم بدون اعمال نظر افراد تجهیزات با کیفیت خریداری شود.

افزایش یارانه کودکان بی‌سرپرست از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مبلغ یارانه فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده از بهمن ماه از ماهانه ۴۵۰ هزار تومان به ازای هر فرزند به ۶۵۰ هزار تومان معادل ۵۵ درصد افزایش یافت.
وحید قبادی دانا افزود: این مبلغ یارانه ماهانه برای فرزندان دارای معلولیت با توجه به اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از ۵۷۰ هزار تومان به ۹۲۴ هزار تومان معادل ۶۲ درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مخارج بیشتر فرزندان بزرگ‌تر مبلغ این یارانه برای فرزندان ۱۲ تا ۱۸ سال از ۴۲۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان معادل ۷۹ درصد افزایش خواهد داشت.
واریز کمک هزینه موردی به خانواده‌های دارای دوقلو در اسفندماه
رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز کمک هزینه به خانواده‌های دارای فرزند دوقلو که در دهک درآمدی چهار تا هفت هستند در اسفند ماه خبر داد.
وحید قبادی دانا افزود: چهار هزار و ۵۵۰ خانوار دارای سه قلو و بیشتر که فرزندان آنها تا سن ۶ سالگی هستند، مشمول این طرح می‌شود و برای آنها به طور ماهانه و مستمر مبلغ کمک هزینه معیشتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خانوده های دارای فرزند دوقلو که مشکلات معیشتی دارند به این صورت که در دهک درآمدی یک تا سه هستند، مشمول دریافت ماهانه مستمر این طرح می‌شوند اما خانواده‌های دوقلویی که در دهک درآمدی چهار تا هفت هستند مشمول کمک هزینه موردی شده و در حال حاضریک نوبت کمک هزینه موردی برای این خانواده‌ها و دیگر مشمولان این طرح درماه جاری واریز شده است و در پایان سال نیز یک کمک هزینه موردی دیگر نیز برای خانواده‌های دوقلویی واریز می‌شود.

برف و کولاک شدید در جاده‌ها تا روز چهارشنبه
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها شاهد بارش برف و کولاک شدید خواهیم بود، گفت: همین کولاک برف موجب می‌شود انباشت برف در ۲ تا ۳ دقیقه به حدود ۲ تا ۳ متر برسد و خودرو را زیر خود مدفون کند.
حیدر مطاعی در تشریح آخرین وضعیت جاده‌ها از نظر عملیات راهداری اظهار کرد: از بعدازظهر دیروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، اردبیل کولاک بسیار شدید داشتیم و در برخی مناطق سرعت باد تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت هم رسید.

افزایش ۴ برابری ظرفیت ذخیره آبی سدهای خوزستان در سال جاری
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به افزایش ۴ برابری ظرفیت ذخیره آبی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت نگهداری و ذخیره آب‌های جاری یک رویداد عینی است که پیش از انقلاب تنها از طریق دو سد دز و شهید عباسپور با ظرفیت نزدیک به ۶ میلیارد متر مکعب انجام می‌شد، در صورتی که در حال حاضر حجم ذخایر آب‌های پشت سد به ۲۳ میلیارد مترمکعب رسیده است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکلات مربوط به دفع فاضلاب، مهمترین چالش استان است، گفت: با توجه به اعتبار وعده داده شده از صندوق توسعه ملی، تغییرات بزرگی در حل این مشکل رخ خواهد داد.
وی افزود: علیرغم اقدامات صورت گرفته و کارهای بسیار خوبی که در ۳ سال گذشته انجام شده است، ضریب پوشش دفع فاضلاب در استان پایین است.

کد خبر 409760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.