اعضای وزارت خارجه آلمان در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت می‌کنند

با وجود انتقاد شدید واشنگتن از عملکرد دولت آلمان در قبال ایران، نمایندگان وزارت امور خارجه آلمان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، روزنامه اورشلیم پست به نقل از منابع آگاه در وزارت امور خارجه آلمان نوشت اعضای این وزارتخانه هفته جاری در مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت خواهند کرد.

اما طبق گزارشات رسانه‌های آلمانی و صهیونیستی رئیس جمهور آلمان به فشارهای آمریکا برای عدم حضور در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تن داده و در اقدامی که خلاف عرف دیپلماتیک دولت فدرال آلمان است، او پیامی به مقامات جمهوری اسلامی به این مناسبت نمی‌فرستد.

این تصمیم اشتاین مایر پس از آن انجام گرفته است که ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان روز پنج‌شنبه به شدت از رویکرد دولت آلمان در خصوص ایران، موضع برلین برای ارسال پیام تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن گرفتن این مراسم انتقاد کرد.

اولین بار روزنامه دی ولت روز شنبه گزارش داد که سخنگوی دفتر ریاست جمهوری آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: با توجه به تحولات ماه‌های اخیر در ایران، هیچ پیغامی از سوی رئیس‌جمهور در سال جاری (به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران) صادر نخواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 409757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.