رئیس سازمان انرژی اتمی وارد وین شد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در راس هیئتی جهت شرکت در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای وارد وین شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، علی‌اکبر صالحی در رأس هیئتی جهت شرکت در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای وارد وین شد. این اجلاس توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش افتتاحیه آن به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

در این رویداد، سخنرانان در مورد تداوم و تقویت تلاش‌ها در راستای تقویت امنیت هسته‌ای به اظهارنظر می‌پردازند. گفتنی است، موضوع امنیت هسته‌ای طی چند سال اخیر به‌طور جدی‌تری در دستور کار آژانس قرارگرفته است. شناسایی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات خارجی که در خصوص سایت‌ها و مواد هسته‌ای حائز اهمیت می‎‌باشد، ازجمله موضوعاتی است که از جنبه‌های مختلف در این نشست و نشست‌های مشابه مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این میان، حملات سایبری به تأسیسات هسته‌ای نیز ازجمله نگرانی‌هایی است که اخیراً در همین چارچوب موردتوجه کشورها و آژانس قرارگرفته و راهکارهای مقابله با آن، در این نشست موردبحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

صالحی همچنین در حاشیه این اجلاس که با حضور تعداد قابل‌توجهی از وزرای امور خارجه، رؤسای انرژی اتمی و مقامات بلندپایه از سراسر جهان برگزار خواهد شد، با مقاماتی از دیگر کشورها دیدار و گفتگو خواهد کرد. ایشان در طی این سفر، با مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاقات و در خصوص همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس، گفتگو خواهد نمود.

بهروز کمال‌وندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی نیز در این سفر دکتر صالحی را همراهی می‌کند.

کد خبر 409746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.