دستفروشان بازار شب عید ابهر ساماندهی می‌شوند

شهردار ابهر گفت: دستفروشان بازار شب عید ابهر ساماندهی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ذوالقدری‌ها با اشاره به برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر ابهر به صورت مستمر، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه بررسی آمادگی برای ایام نوروز است.

وی با بیان این‌که اگر خودمان آمادگی لازم را برای پذیرایی از میهمانان داشته باشیم، قطعاً میزبان شایسته‌ای برای آنان خواهیم بود، تصریح کرد: لازمه این آمادگی نیز آن است که از هم‌اکنون برنامه‌های لازم و بازدیدهای میدانی از سطح شهر صورت گرفته، نواقص احصا و تا پایان سال رفع شود.

شهردار ابهر با بیان این‌که نواقص اماکن عمومی متعلق به شهرداری باید احصا شده و در زمان‌بندی خاص به واحدهای مرتبط ابلاغ شود، تاکید کرد: ترمیم جداول، لکه‌گیری تاسیسات شهری، پیرایش آلودگی‌های بصری، برداشتن بنرها و تابلوهای اضافی، نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و زیباسازی شهر از اموری است که باید برای این ایام در نظر گرفته شود.

ذوالقدری‌ها از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: از ظرفیت بازار سنتی باید در این راستا استفاده شود و قبل از انجام کارهای فرهنگی نیز با هنرمندان جلسه‌ای برای مشورت تشکیل شود.

وی با اشاره به این‌که ترافیک روزهای پایانی سال و بازار شب عید یکی از دغدغه‌های همه ساله شهرداری‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته مکانی برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده بود که با کم و کاستی‌هایی همراه بود، به همین جهت در راستای ساماندهی دستفروشان باید هماهنگی لازم با اصناف صورت گیرد.

شهردار ابهر با بیان اینکه از سال ۹۲ برای ایجاد نظم در ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در حیطه خدمات سفر فعال هستند هیئت دولت مصوبه‌ای تحت عنوان ساماندهی ارتقای خدمات سفر به همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد، گفت: در این دستورالعمل مقرر شد ۱۰ کمیته به‌صورت منظم و هماهنگ شده فعالیت کنند که یکی از کمیته‌ها مشخصاً به خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با و ظایف وسیع به صورت مجزا تعریف شده و دستگاه نظارت‌کننده نیز معاونت عمرانی استانداری است.

ذوالقدری‌ها یادآور شد: در همین راستا جلساتی در مرکز استان برگزار و مقرر شد مانند سنوات گذشته با تیزبینی که مجموعه‌های نظارتی خواهند داشت رقابت بین شهرداری‌ها صورت گرفته و در آخر شهردار نمونه در حوزه خدمات سفر انتخاب شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 409744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.