کارآفرینان سبک زندگی متفاوتی دارند

یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: زندگی افراد کارآفرین تنها در کسب و کار خلاصه نمی‌شود بلکه انضباط عملی و اهداف مشخصی دارند که سبک خاص و متفاوت زندگی کارآفرینانه توانسته آنها را موفق کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما فردوسی‌پور صبح امروز در همایش " زن، مشارکت در تولید" با تبریک روز زن، در خصوص ویژگی افراد کارآفرین، اظهار کرد: زندگی افراد کارآفرین تنها در کسب و کار خلاصه نمی‌شود بلکه این افراد انضباط عملی دارند که سبک زندگی کارآفرینانه آنها را موفق کرده است.

ویگفت: ویژگی‌های یک کارآفرین ژنتیکی نیست، بسیاری از آن‌ها اکتسابی است و تمایل به هدف و سازماندهی علمی و عملی در این افراد بالاست و تنها خواستن برای کارآفرین بودن کافی نیست بلکه مسئولیت‌پذیری و سازماندهی هم اهمیت بسیاری دارد.

این روانشناس تصریح کرد: تحمل سختی‌ها و استرس‌ها در افراد کارآفرین بالاست و این افراد تحمل استرس و مشکلات را بیش از دیگران دارند در کنار این امر پاسخگویی بیشتری هم دارند و نحوه رویارویی با استرس‌ها را یاد گرفته‌اند.

وی گفت: استرس عاملی است که انسان را از حالت تعادل خارج می‌کند و تبعات آن ابعاد روانی و جسمی انسان را دربر می‌گیرد و  به همین دلیل امروزه از مفهوم تنش و تنیدگی برای آن استفاده می‌شود.

افراد کارآفرین ارتباطات مؤثر و انعطاف پذیری بسیار دارند

فردوسی‌پور با تاکید بر این که افرادی که شخصیت سالمی ندارند دنیا را جور دیگری می‌بینند، گفت: وقتی ادراک و شناخت انسان درست نباشد قطعاً تفسیر هم غلط می‌شود پس برای کارآفرین بودن سلامت افکار نقش مهمی دارد همچنین خلاقیت نقش اساسی در کارآفرینی دارد چرا که نوآوری تنها در خلق صنعت یا شیء نیست.

وی گفت: افراد کارآفرین فعالیت ارزشمندی دارند و در کمترین فرصت بهترین و سریع‌ترین تصمیم گیری را دارند. همچنین داشتن ارتباطات مؤثر از دیگر ویژگی‌های کارآفرینان است.

این مشاور خانواده افراد سالم را دارای ارتباط مهارتی دانست و گفت: ارتباط برقرار کردن یک هنر است علاوه بر آن انعطاف‌پذیری هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که افراد کارآفرین بیش از دیگران در برخوردهای مختلف دارند.

وی تصریح کرد: افراد سالم دارای رضایت نسبی از زندگی هستند و همین امر باعث موفقیت آنها می‌شود اما برعکس افراد ناسالم از زندگی خود حتی با وجود کسب موفقیت‌هایی بازهم رضایت ندارند و ابراز خشنودی نمی‌کنند.

فردوسی‌پور اظهار کرد: کارآفرینان برای آینده خود هدفگذاری مشخصی دارند و افراد سالم قابل اعتماد و اتکا هستند و تنظیم هیجانی دارند و همه هیجانات خود اعم از خشم، شعف یا دیگر موارد را مدیریت و کنترل می‌کنند.

در زنان امروز نارضایتی بسیاری وجود دارد

وی با بیان این که کارآفرینی علم را به عمل تبدیل می‌کند، گفت: تشخیص بموقع و اقدام فوری در این افراد وجود دارد و از حداقل توانایی و امکانات خود حداکثر استفاده را می‌برند و نمی‌گذارند گذشت زمان باعث حل نشدن موضوعات شود چرا که مزمن شدن موضوعات خود به عدم حل آن منجر می‌شود.

این روانشناس گفت: افراد کارآفرین دارای هدف و انگیزه هستند. هدف یک مسئله نهایی است و باید یک نیاز قبل از آن حس شود که این نیاز خود انگیزه هدف را ایجاد می‌کند.

وی افراد کارآفرین را افرادی با انگیزه دانست و افزود: میل رسیدن به هدف در این افراد بالاست و به همین دلیل که رسیدن به هدف برای آنها بسیار مهم است انگیزه آنها هم فعال می‌شود.

وی با بیان این که انسان محصول تربیت دوران کودکی خود است، اظهار کرد: اعتماد به نفس موضوعی است که از زمان کودکی در انسان شکل می‌گیرد و والدین باید سعی کنند خطاهای کودک را کمتر ببینند و به نکات مثبت او توجه کنند چرا که اعتماد به نفس امری است که در خانواده و درپی تربیت صحیح شکل می‌گیرد و خانواده و جامعه باید در ارائه این آموزش‌ها دخیل باشند.

فردوسی‌پور اعتماد به نفس را به معنای رضایت از خود دانست و تصریح کرد: امروز در جامعه به خصوص در زنان نارضایتی بسیاری دیده می‌شود که همین امر اعمال جراحی بسیار و افزایش مصرف لوازم آرایش را درپی داشته است اما افراد کارآفرین با اعتماد به نفس خود تنها به تحقق هدف و کسب موفقیت فکر می‌کنند.

کد خبر 409734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.